پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:52:17 - یکشنبه 18 مرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ایده اولیه کود نانو ورمی کمپوست از یک دانشجوی کرمانی بود
ایده اولیه کود نانو ورمی کمپوست از یک دانشجوی کرمانی بود که عدم توجه مسئولین دانشگاه جلوی اتمام طرح را گرفت.

میلاد میرزایی امینیان دانشجوی نخبه کرمانی در گفتگو با خبرنگار “دانشجو آزاد” گفت: بنده اهل رفسنجان هستم و سال ۸۵ در رشته خاک شناسی دانشگاه ولیعصر رفسنجان تحصیلات آکادمیک خود را شروع کردم.

وی افزود: سال ۸۹ با استفاده از سهمیه شاگرد اولی وارد دانشگاه بوعلی سینای همدان در گرایش فیزیک و حفاظت خاک شدم و سال ۹۳ هم در دانشگاه باهنر کرمان به عنوان دانشجوی دکترای بدون آزمون پذیرفته شدم.

این دانشجوی نخبه کرمانی در خصوص طرح های پژوهشی خود اظهار داشت: تا کنون ۷ مقاله در ژورنالهای معتبر دنیا از جمله springer به چاپ رساندم؛ برای اولین بار در ایران بر روی نانو زئولیت ها کار کرده و با این طرح از کمیته ملی نانوی ایران گرنت دریافت کردم.

میرزایی با اشاره به یکی از طرحهای اجرایی خود مطرح کرد: یکی از طرح های بنده در زمینه آبیاری مناطق پسته کاری رفسنجان بود که بررسی کیفیت آب با توجه ویژه به جنبه های کیفی و شیمیایی آب مد نظر بود.

این دانشجوی دکترای دانشگاه شهید باهنر کرمان عنوان کرد: در دوران لیسانس به کمک خالد حاجی ملکی طرح اولیه تولید نانو ورمی کمپوست را ارائه دادیم اما به دلیل عدم اختصاص بودجه این طرح به اتمام نرسید.

وی ادامه داد: دفتر اراتباط با صنعت دانشگاه عملا تعطیل است و هیچ کمکی به اجرا طرحهای پژوهشی نمی کنند علاوه بر این به رشته هایی مانند کشاورزی اهمیتی داده نمی شود در حالیکه کشاورزی جز صنایع عمده مملکت ماست.

میلاد میرزایی با گله از دانشجویان نخبه اذعان کرد: کنکورهای بدون آزمون تنها امکانی است که آموزش عالی به دانشجویان نخبه می دهد؛ همچنین وامهایی که قبلا به نخبگان می دادند الان به ما تعلق نمی گیرد و تنها یک جواب می شنویم؛ “بودجه نداریم”.

این دانشجوی نخبه کرمانی در پایان با تقاضا از مسئولین خاطرنشان کرد: دانشجویان تحصیلات تکمیلی خصوصا دانشجویان دکترا از لحاظ شغل و بازار کار مشکلات فراوانی دارند و تنها می توانیم به صورت رایگان به عنوان کمک استاد در دانشگاه تدریس کنیم؛ امیدواریم مسئولین فکری به حال ما کنند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi