پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

6:10:27 - دوشنبه 16 آذر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اگر قرار است ایران ما ایران شود باید روی پای خودمان بایستیم/ متاسفانه در رشد علمی به جایی نرسیدیم
نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه باهنر گفت: اگر قرار است ایران ما ایران شود، باید روی پای خودمان بایستیم.

به گزارش “دانشجو آزاد“، بزرگ‌ترین میزگرد دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان با حضور نمایندگان تشکل‌ها با هدف بررسی ایران بعد از برجام و وظیفه جنبش‌های دانشجویی در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر برگزار شد.

اسماعیل شریفی، نماینده بسیج دانشجویی با اشاره به اوضاع ایران پس از برجام گفت: برای بررسی وضعیت کشور پس از برجام باید دید دو سال گذشته فعالیت این دولت چگونه بوده است و در آینده چه فضایی حاکم می‌شود.

با وقوع فاجعه منا و حادثه فرودگاه جده بیشتر از این نمی‌شد آبروی پاسپورت ایرانی را برد.

شریفی با تاکید بر وعده‌های روحانی از جمله بازگشت اعتبار به پاسپورت ایران تصریح کرد: با وقوع فاجعه منا و حادثه فرودگاه جده بیشتر از این نمی‌شد آبروی پاسپورت ایرانی را برد و حالا فضایی حاکم شده مبنی بر اینکه چه لزومی دارد حج مستحبی برویم.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور اولویت‌هایی را مشخص کرد و گفت چرخ مملکت و چرخ هسته‌ای باید بچرخد، گفت: رهبر معظم انقلاب در اولین دیدار با هیات دولت روی دو مساله شتاب رشد علمی و معیشت مردم تاکید نمودند؛ اما در حال حاضر می‌بینید رشد علمی کشور ما بسیار کم شده است.

نماینده‌ تشکل بسیج دانشجویی ادامه داد: اگر قرار است ایران ما ایران شود، باید روی پای خودمان بایستیم که متاسفانه در رشد علمی ما به جایی نرسیدیم.

وی افزود: آقای روحانی گفته است خزانه ما خالیست؛ کمی جلو‌تر آمدیم؛ ایشان گفتند که مسئله هسته‌ای چه ربطی به کرایه تاکسی و نرخ طلا و غیره دارد و همه این‌ها نقطه ضعف هایی است که ما آن‌ها را بروز دادیم و اگر آمریکا بخواهد به ما حمله کند راحت می‌تواند.

دیدید با افرادی که می‌خواستند از برجام سخن بگویند چه برخوردی شد

نماینده بسیج دانشجویی بیان داشت: شما دیدید با بسیاری از افرادی که می‌خواستند از برجام سخن بگویند چه برخوردی شد و آیا این برخورد وحدت سیاسی را می‌رساند؟ اختلاف آنقدر بالا گرفت که چهار وزیر نامه نوشتند کاری کنید.

شریفی با اشاره به اینکه روحانی یکسری شعار‌ها داد، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور اولویت‌هایی را مشخص کرد و همه ما شاهدیم که به کدام یک از آن‌ها رسیده‌ایم.

روی چه حسابی به غرب اعتماد می‌کنیم

اسماعیل شریفی، نماینده بسیج دانشجویی گفت: سئوال اساسی ما باید این باشد که روی چه حسابی به غرب اعتماد می‌کنیم؛ وقتی آژانس هسته‌ای می‌گوید ما برایمان سئوال است که آیا ایران فعالیت صلح آمیز داشته یا خیر یعنی آژانس دروغ می‌گوید چون این مورد برایش معلوم است؛ ما دلمان را به یک کاغذ پاره خوش کرده‌ایم.

شریفی با اشاره به اینکه همه می‌آیند چهره کریه آمریکارا بزک می‌کنند، بیان کرد: دانشجو باید بیدار باشد که اگر کسی آمد و گفت کلید مشکلات ما خارج است؛ اگر برجام تمام مشکلات مارا حل می‌کند، ضمانت اجرایی آن چیست.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi