پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

0:35:06 - شنبه 23 آبان 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اگر غربی‌ها زنانی مانند حضرت زینب(س) داشتند تا کنون صدها فیلم و سریال ساخته بودند/ وجه اشتراک زنان تاریخ ساز، حماسه سازی آن‌ها است
نی:همایش «در متن و مرکز» با حضور فعالان جامعه اسلامی دانشجویان از سراسر کشور به میزبانی دانشگاه الزهرا تهران در حال برگزاری است.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از خبرنامه دانشجویان ایرانی:همایش «در متن و مرکز» با حضور فعالان جامعه اسلامی دانشجویان از سراسر کشور به میزبانی دانشگاه الزهرا تهران در حال برگزاری است. در اولین روز همایش «متن و مرکز» که روز گذشته  در دانشگاه الزهرا تهران برگزار شد حجت الاسلام گمار، رحیم پور ازغدی،  شجاعی و  خزعلی  با حضور در جمع دانشجویان به ایراد سخنرانی پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین گمار با اشاره به مصداق های استکبارستیزی زنان صدر اسلام رمز این حملسه آفرینی زنان را در ادغام دو جیز دانستو به شور و عواطف زنانه و رعایت انصاف در هر شرایطی حتی درباره دشمنان اشاره کرد.

وی حماسه را خلق زیبایی در میان تلاقی در تضاد معرفی کرد و در ادامه تاکید کرد که اگر زنان بتوانند انصاف را در زندگی خانوادگی و اجتماعی خویش نهادینه کنند، حماسه سازان عصر حاضر خواهند بود.

حسن رحیم پور ازغدی نیز با حضور در همایش متن و مرکز که در دانشگاه الزهرا تهران برگزار شد به ابعاد مختلف فعالیتهای زن و مرد و تبعات مثبت و منفی اشتغال زنان پرداخت.

وی با اشاره به اینکه اصل اشتغال زنان در قرآن و دین به رسمیت شناخته شده است، و حق زن است، اما وظیفه او نیست افزود: با وجود اینکه اساس یک شغل حلال است اما تبعات ثانوی شاغل بودن یک زن که دین وظایف دیگری نیز برای او برشمرده است، میتواند سبب شودکه پرداختن به یک شغل جایز نباشد.

رحیم پور ازغدی گفت: کار زن در بیرون از خانه فوایدی دارد همچنان که مضراتی هم دارد؛ اما در صورت مدیریت و تفاهم و همکاری زن و مرد میتوان خانواده ای داشت که مشکلات را در آن به حداقل رساند؛ وی نهایتا به زنان توصیه کرد که اگر توانایی  اعمال این مدیریت را ندارند و در یک بررسی واقع بینانه ضررهای اشتغال در خارج از خانه را بیشتر از فواید آن می‌دانند، بهتر است از آن بپرهیزند.

در خانم شجاعی با حضور در این همایش ضمن تحلیل مستندی با محوریت مادی گرایی در غرب و تربیت شیطان های انسان نما گفت:  آنها بر این هستند تا با سوءاستفاده از احساس آرمان گرایی بشر، الگوهایی ناصالح را که اکثرا وجود خارجی ندارند، بر دنیا تحمیل کنند تا در جهت منافع خود از آنها استفاده، و به عنوان قطب فرهنگی اقتصادی و سیاسی مطرح کنند.

در ادامه این همایش خانم خزعلی، ریاست فرهنگی اجتماعی بانوان شورای عالی انقلاب فرهنگی ایراد سخنرانی کرد.

وی مقدمه رسیدن به ولایت و توحید، دشمن شناسی دانست و افزود: مبحث روند الگوگیری از زنان حماسه ساز تاریخ به این صورت است که آن توکل و ایمان کمال یافته را سرمشق قرار دهید.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه گفت: روشی که زنان بزرگ اسلام برای دفاع به کار بردند حضور است؛ نه بروز جسمانی؛ و حضور به این معنا که رشد و کمال و پرورش اطلاعات را منجر شود. در ادامه جلسه شرایطی در باب چگونگی حضور زنان در جامعه با حفظ ارزشها بیان شد و در پایان جلسه پرسش و پاسخ با حضور فعالان خواهر برگزار شد.

انتهای پیام/س

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi