پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:41:49 - پنجشنبه 18 اسفند 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اولین گردهمایی تخصصی کارشناسان رسمی مراکز دادگستری کشور در کرمان برگزار می شود
اولین نشست تخصصی کارشناسان رسمی مراکز دادگستری کشور با هدف تبادل تجربیات و ریل گذاری برای اهداف کلان بحث کارشناسی در راستای عدالت به میزبانی کرمان برگزار می شود.

به گزارش دانشجو آزاد: عباس دلفاردی، صبح پنجشنبه (۱۸ اسفند) در نشست خبری با اشاره به سابقه ۲۰ ساله مرکز کارشناسان رسمی دادگستری، افزود: در این مرکز بیش از ۴۰۰ نفر کارشناس در ۴۲ رشته مشغول به کار هستند.


ریس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان گفت: از قریب ۸۰۰ نفر کارآموز قبولی های سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ تعداد زیادی در سال آینده  پروانه کارشناسی خود را بعد از گذراندن دوره های تخصصی و عمومی دریافت خواهندکرد. 


وی اظهار کرد: در راستای اهداف کلان مرکز کارشناسان رسمی، مرکز وکلا و مشاوران مرکز خانواده قوه قضائیه بحث های کمی و کیفی کارشناسان را در نظر دارد؛ اولین نشست تخصصی روسای هیئت مدیره سراسر کشور، روسا و دبیران کمیسیون های آموزشی مناطق هشت گانه کشور و همچنین دادیاران انتظامی سراسر کشور طی روزهای ۱۸ تا ۲۰ اسفند ماه جاری در کرمان برگزار می شود.


دلفاری اضافه کرد: در این همایش موضوعات تخصصی کارشناسان و دادیاران انتظامی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و در نهایت همکاران از سراسر کشور تجربیات یکدیگر بهره می بردند.

وی همچنین نظر خواهی در خصوص ریل گذاری برای اهداف کلان بحث کارشناسی در اجرای عدالت را از دیگر اهداف این همایش عنوان کرد و گفت: بیش از ۲۰۰ نفر از سراسر کشور در این همایش حضور دارند و در این همایش نشست های تخصصی به صورت ویژه در جلسات فشرده در تاریخ ۱۸ و ۱۹ اسفند برگزار می شود.


دلفاردی ادامه داد: همچنین نشست عمومی به همراه رونمایی از سامانه‌های جدید کارشناسی و تجلیل از برخی مدیران با حضور رئیس مرکز وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضائیه، معاونین، مدیران ارشد قضایی، مدیران ارشد استان، معاون وزیر علوم و معاون وزیر دادگستری روز شنبه ۲۰ اسفندماه در سالن اجتماعات دانشگاه خواجه نصیر برگزار می شود.


وی تاکید کرد: در این همایش جمع بندی نشست های تخصصی و هدف گذاری ها برای مرکز مشخص می شود؛ قطعاً این نشست ها ادامه دارد و در سال های آینده به صورت منطقه ای در استان های معین برگزار می شود.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi