پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

8:28:30 - شنبه 3 مرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
انتقاد رییس دانشگاه باهنر از پایین بودن وزن و جایگاه آموزش در دانشگاه‌ها
رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: در واقع وزن و جایگاه آموزش در آموزش عالی و با توجه به اهداف نظام آموزش عالی و تربیت نیروی انسانی پایین است.

به گزارش” دانشجو آزاد” به نقل از  ایسنا، دکتر”محمدجواد فدایی” در اولین گردهمایی معاونین آموزشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی منطقه ۱۰ کشور اظهار کرد: هدف از برگزاری این گردهمایی بررسی مسائل و مشکلات آموزشی منطقه‌ از جمله انتقال دانشجویان، اساتید و همکاری‌های آموزشی بین‌ دانشگاهی است.

وی با اشاره به اینکه نامشخص بودن جایگاه و وزن حوزه آموزش نسبت به حوزه‌های تحقیقات و فناوری یکی از مشکلاتی است که در دانشگاه‌ها با آن مواجه هستیم، افزود: در واقع وزن و جایگاه آموزش در آموزش عالی و با توجه به اهداف نظام آموزش عالی و تربیت نیروی انسانی پایین است.

فدایی تصریح کرد: براساس عنوان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، آموزش باید یک سوم جایگاه کنونی را داشته باشد درحالیکه اکنون وزن آموزش نسبت به دیگر مسائل کمتر است.

رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان افزود: دولت همواره بر مسئله افزایش کیفیت آموزشی تاکید کرده است درحالیکه ابتدا باید منظور از کیفیت در این رابطه و معیار سنجش کیفیت آموزشی را تعیین کرد و تا زمانی که این معیارها مشخص نباشد، نمی‌توان در راستای کیفیت‌بخشی حرکت کرد و به نتیجه رسید.

فدایی با تاکید بر اینکه استاد، دانشجو و روش از عوامل موثر بر کیفیت آموزشی هستند خاطرنشان کرد: از آنجا که ما روی استاد و دانشجو چندان نمی‌توانیم برنامه‌ریزی کنیم از این رو باید تمرکزمان را روی روش‌ها بگذاریم.

به گزارش ایسنا، در گردهمایی معاونان آموزشی دانشگاه‌های منطقه ۱۰ کشور که با حضور معاونان آموزشی دانشگاه‌های کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، ایرانشهر، زرند، رفسنجان و جیرفت در محل سالن مرکزی دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد مشکلاتی از جمله بی‌انگیزه بودن برخی اساتید و دانشجویان، عدم تمرکز دانشجویان، وجود برخی ابهامات در حوزه آموزش، پایین بودن کیفیت آموزش در مراکز آموزش عالی، وجود قومی‌گرایی در برخی دانشگاه‌ها و … اشاره شد.

انتهای پیام

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi