پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:40:54 - شنبه 15 فروردین 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
انتظار مردم و رهبری از دیپلمات ها تامین حداکثری خواسته های مردم است
مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان اظهار داشت: انتظار مردم و رهبری از دیپلمات ها تامین حداکثری خواسته های مردم است.

ناصر بهروز مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان در گفتگو با خبرنگار دانشجو آزاد در رابطه با بیانیه لوزان گفت: با توجه به بیانیه ای که در لوزان سوئیس قرائت شد آنچه که محمدجواد ظریف خواند با متنی که موگرینی قرائت کرد متفاوت بود.

وی ادامه داد: تعهدات ایران به زودی اجرایی می شود در صورتیکه رفع تحریمها به بعد از رفع ابهامات سازمان انرژی اتمی موکول شده است؛ در اینجا می توان گفت تعهدات ایران نقد و لازم الاجراست اما لغو تحریمها مشروط به راستی آزمایی است که توسط آژانس انرژی اتمی انجام خواهد شد؛ به نظر می رسد لغو تحریمها  برای ما پرهزینه تمام شود.

مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان با اشاره به سابقه آژانس انرژی اتمی اظهار داشت: آنچه به نظر می رسد این است که ما باید منتظر نظر آژانس باشیم و مردم ایران سابقه خوبی از آژانس به یاد ندارند، آژانس همیشه  در بهترین حالت دوپهلو قضاوت کرده و هیچگاه نگاه شفاف و بدون غرض ورزی نسبت به ایران نداشته است.

وی در ادامه افزود: آژانس همیشه با ما برخورد سیاسی داشته که این برخورد سیاسی در اکثر مواقع بر برخورد فنی غالب بوده است و مسئله دیگر در ارتباط با درصد غنی سازی است که انتظار می رفت حداقل درصد غنی سازی ۵ درصد به عنوان حق قانونی به مردم ایران داده شود؛ حال بایستی وزارت امور خارجه پاسخگوی ابهامات ذهنی ملت ایران باشد.

ناصر بهروز تصریح کرد: هنر دیپلماسی و آنچه که مردم از دیپلمات های نظام جمهوری اسلامی انتظار دارند مطابق با فرمایشات مقام معظم رهبری، تامین حداکثری خواسته های مردم است، لذا آنچه که به نظر می رسد توافق دو مرحله ای شده است که این مغایر با نظر رهبری است.

مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان  در رابطه با لغو تحریمها بیان داشت: بسیاری از تعهدات ۱+۵ نسبت به ایران به انتهای ماه ژوئن موکول شده است و تاریخ دقیقی برای لغو تحریمها مشخص نشده پس در بهترین حالت تحریمها در پایان تیرماه لغو نمی شوند.

بهروز در رابطه با اجرای پروتکل الحاقی توضیح داد: پروتکل الحاقی پیش شرطی است که ایران پیش از لغو تحریمها پذیرفته البته نمایندگان مجلس باید نسبت به آن دقت نظر بیشتری داشته باشند که اگر منافع ایران را تامین نمی کند از پذیرش پروتکل الحاقی ممانعت گردد.

وی در خصوص اظهارنظرها و شادی های وصف ناپذیر امروز در برخی از رسانه ها عنوان کرد:   شادمانی های امروز ما را به یاد شادی های بعد از توافق نامه سعدآباد می اندازد که البته عاقبت توافق نامه سعدآباد را در ذهن داریم، پس امروز نباید بیش از حد به دشمن اعتماد کرد؛ طرف مقابل ما در مذاکرات دشمن ماست.

بهروز افزود: در خصوص اثبات موفقیت تیم مذاکره کننده هسته ای نیاز به تجمعات غیرقانونی نداریم و بایستی مراقب کانونهای بحران ساز باشیم.

 

مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان ادامه داد: بعد از صدور بیانیه لوزان برخورد دوگانه ای در گفتار غربی ها شاهد هستیم که نیاز به هوشیاری بیش از حد تیم مذاکره کننده و دست اندرکاران سیاست خارجی دارد و مردم این رفتار را به خوبی رصد کرده و قضاوت خواهند کرد.

وی در پایان ضمن تقدیر از تیم هسته ای عنوان کرد: از تیم مذاکره کننده هسته ای به خاطر مقاومت و ایستادگی در برابر ۱+۵ در مطالبه حق ملت ایران کمال تشکر را داریم و امیدواریم در مذاکرات بعدی هم با یاری خداوند موفق باشند.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi