پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

0:52:19 - سه شنبه 31 شهریور 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
امضای تفاهم نامه همکاری واحد علوم و تحقیقات و انجمن مهندسی گاز ایران
دانشکده نفت و گاز واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی و انجمن مهندسی گاز ایران به منظور استفاده بهینه از ظرفیت های علمی و پژوهشی،گسترش توان ملی در حل مشکلات علمی و تحقیقاتی و نیل به خوداتکایی ملی، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از ایرنا ؛ایجاد و توسعه همکاری های مشترک، تبادل اطلاعات، تجربیات و توانایی های علمی و ارائه خدمات پژوهشی، مشاوره ای و آموزشی بخشهایی از اهداف این تفاهم نامه را تشکیل می دهند.
از دیگر موارد مدنظر در این تفاهم نامه می توان به ارتقای سطح دانش فنی و دستیابی به فناوری نوین در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، همکاری در تدوین استانداردهای پژوهش محور ملی و بین المللی و برگزاری سمینارها، کنگره ها، دوره های تخصصی و کارگاه های آموزشی ملی، منطقه ای و بین المللی در ارتباط با فناوری های صنایع نفت، گاز و پتروشیمی اشاره کرد.
ارائه خدمات آزمایشگاهی در زمینه تجارت، آموزش، پژوهش، تدوین و تألیف کتاب، مقاله، نشریات تخصصی و عمومی و طرح های تیپ آموزش فرایند تولید و فرمولاسیون های مختلف، برگزاری دوره ها و کارگاه های کوتاه مدت به منظور ارتقای توان علمی کارشناسان و محققان در صنایع گاز، نفت و پتروشیمی و اجرای طرح های پژوهشی برون دانشگاهی دیگر اهداف مورد توجه در این تفاهم نامه هستند.
براساس این تفاهم، طرفین در بررسی میزان نیاز به فناوری های نوین و برنامه ریزی جهت نیاز به موارد اولویت دار انجام امور مطالعاتی، امکان سنجی کاربرد فناوری های نوین در کارخانجات تولیدی تاسیسات و سیستم های انرژی بر و برگزاری بازدیدهای علمی برای دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشکده نفت و گاز با یکدیگر همکاری می کنند.
ارائه پیشنهاد سوژه های پایان نامه ای در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، همچنین ارائه مشورت های علمی و فنی در مراحل تحقیقات و تکمیل پایان نامه ها توسط انجمن مهندسی گاز ایران، ارائه خدمات در زمینه خرید، طراحی، ساخت و نصب تجهیزات آزمایشگاه های مربوطه و برگزاری نمایشگاه های مشترک در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی از دیگر مفاد این همکاری محسوب می شوند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi