پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:27:21 - چهارشنبه 27 خرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
امروزه جنگ الکترونیکی از طریق فضای مجازی و تکنولوژی‌های ارتباطی در حال انجام است
مدیرکل فناوری دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت : باید بپذیریم که امروزه جنگ الکترونیکی از طریق فضای مجازی و تکنولوژی‌های ارتباطی در حال انجام است.

به گزارش”دانشجو آزاد“؛ صانعی، مدیر کل فناوری دانشگاه شهید باهنر کرمان که در کارگاه آموزشی ایمن سازی سیستم های شخصی در فضای مجازی، در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان سخن می گفت، با اشاره به اینکه امروزه تکنولوژی های ارتباطی و اطلاعاتی ابعاد گسترده ای از زندگی افراد را در بر گرفته، ایمن سازی در برابر تهدیدات فضای مجازی را یک ضرورت اجتناب ناپذیر دانست و گفت: هر روزه ده ها هزار ویروس جدید تولید و منتشر می شود که بسیاری از آن ها هدفمند بوده و دارای قدرت تخریب هستند.

وی افزود: باید بپذیریم که امروزه جنگ الکترونیکی از طریق فضای مجازی و تکنولوژی های ارتباطی در حال انجام است و کارشناسان انفورماتیک به عنوان سربازان خط مقدم این جنگ سایبری محسوب می شوند.
مدیرکل فناوری و اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: در کارگاه آموزشی امروز سعی می شود تا به صورت مصداقی به موارد جنگ سایبری پرداخته شود تا ضمن بالابردن حساسیت ها در این زمینه، مهارت افراد برای مقابله افزایش یابد.

صانعی گزارشی در مورد فعالیت های انجام شده در دانشگاه از قبیل افزایش پهنای باند، بالابردن ظرفیت ذخیره سازی، هوش سازمانی ارائه داده و به برخی مشکلات و محدودیت های موجود در استان کرمان و دانشگاه اشاره کرد.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi