پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:44:16 - سه شنبه 8 اردیبهشت 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اقدامات مغایر با اندیشه های اسلامی در دانشگاهها مردود است
پاکدشت-عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: حرکتها و اقداماتی که مغایر با دیدگاه‌های امام، مقام معظم رهبری و اندیشه‌های اسلامی باشد مردود است.

به گزارش “دانشجو آزاد “به نقل از  مهر ؛  صبح سه شنبه فرهاد بشیری در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به اهمیت فعالیت در دانشگاه ها اظهار داشت: دانشگاه ها به عنوان مهمترین مرکز تربیت نیروهای متخصص کشور باید مورد توجه جدی و نظارت کافی قرار بگیرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: هر چه توجه لازم به دانشگاه ها صورت گرفته و نهضت علمی در آن بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد می توان شاهد آینده ای روشن تر برای کشور بود.

وی ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی ایران به برکت جوانان متعهد و تحصیلکرده توانسته است در زمینه رشد علمی به جایگاه بسیار خوبی در جهان برسد و به همین خاطر باید به دانشگاه ها توجه لازم صورت پذیرد.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس به حضور افراد ستاره‌دار در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: افراد مسئله‌دار و ستاره‌دار خیلی نمی‌توانند تابلودار افکار و اندیشه‌هایی باشند که داعیه پیشرفت دارند ولی با آرمان‌ها و اهداف این ملت همخوانی ندارند و یقیناً این تشکل‌ها تشکل‌های مورد اقبال جامعه نیستند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس اظهار داشت: مطالبه ما از دانشگاه‌ها مشخص است و دانشگاه‌ها باید بر اساس موازین و چارچوب‌های اسلامی، انقلابی و آموزه‌های امام و رهبری حرکت کنند زیرا مردم برای آرمان‌های نظام فدارکاری کرده‌اند و انتظارشان این است کسانی که در تشکل‌ها فعالیت می‌کنند فعالیت‌هایشان متناسب با خواست‌ها و نیازهای جامعه و برآمده از ارزش‌ها و آرمان‌های آنها باشد.

وی ادامه داد:  حرکت‌ها و اقداماتی که مغایر با دیدگاه‌های امام، مقام معظم رهبری و اندیشه‌های اسلامی و انقلابی باشد یقیناً مقابل مردم مردود است.

وی اعطای مجوز ایجاد تشکل به برخی افراد مسئله‌دار در فتنه ۸۸ در دانشگاه‌های کشور به خصوص دانشگاه امیرکبیر را غیر قابل قبول دانست و عنوان کرد: مجوز ایجاد تشکل‌های دانشجویی به افراد صاحب صلاحیت داده شود، یعنی مجوز به افرادی داده شود که صلاحیت آن کار را دارند و با هوا و هوس مسائل جامعه و ملت را دنبال نمی‌کنند بلکه بر اساس واقعیت‌ها تلاش می‌کنند.

بشیری گفت: باید به کسانی مجوز داده شود که مفید باشند و جاهایی که مشکل و مسئله وجود دارد اقدام کنند، وزارت علوم باید در این راستا حرکت کند و به اشخاص صاحب صلاحیت مجوز بدهد.

وی  به لزوم برخورد با هنجارشکنان در هر فضایی به خصوص فضای دانشگاهی اشاره کرد و گفت: به هر نهادی که در کشور ما به او مسئولیت محول شده در قبال این مسئولیت وظیفه دارد که آنچه درخور شأن ملت و مملکت است به آن مسائل توجه و دقت داشته باشد.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi