پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

8:35:34 - دوشنبه 15 شهریور 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اقتصاد مقاومتی قدرتمند منوط به حضور دانشجویان
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم درباره سهم و نقش دانشجویان در تحقق اقتصاد مقاومتی توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش “دانشجوآزاد” به نقل از باشگاه خبرنگاران:وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سهم دانشجویان در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: درصورتی که جمعیت ۴٫۸ میلیون نفری دانشجویان کشور بتوانند از ظرفیتهای تحقیقاتی خود استفاده کنند، بدون شک در تحقق اقتصاد مقاوتی موثر است.

وی افزود: درواقع حتی اگر ۵۰ درصد این جمعیت دانشجویی (حدود ۲٫۵ میلیون نفر) هم شاغل شوند قطعا اقتصاد مقاومتی قدرتمندی داریم.
احمدی با اشاره به اشتغال زایی دانشجویان اظهار داشت: تلاشمان بر این است که زمینه اشتغال دانشجویان را در قالب کار در مراکز رشد، شرکتهای دانش بنیان، پارکهای علم و فناوری و واحدهای فناور فراهم کنیم تا علاوه بر نیازهای علمی، نیازهای اقتصادی ‌شان هم تامین شود.
به گفته وی، این فراهم سازی و اشتغال حتی ۵۰ درصد دانشجویان ایده آل است.
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در پاسخ به این سوال که آیا تا پایان دولت یازدهم به نقطه ایده آل می رسیم یا نه، گفت: در سطح فعلی حدود ۳۰ هزار شاغل در پارکها داریم و فکر نمی کنم که تا پایان دولت یازدهم به این ایده آل برسیم.
احمدی یادآور شد: البته زمینه های اشتغال و تاسیس شرکت های مختلف به نیاز جامعه نیز بستگی دارد. ما با ایجاد یک فضای بین المللی و فضای داخلی امیدواریم این مسئله بیش از پیش تحقق پیدا کند.
انتهای پیام/س

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi