پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

2:20:42 - پنجشنبه 26 آذر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اقتصاد مقاومتی در گرو شناسایی و رشد دانش آموختگان صاحب ایده در اقتصاد دانش بنیان
رییس پژوهشگاه هوا فضای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اقتصاد مقاومتی با شناسایی دانش آموختگان صاحب ایده و پرورش آنها محقق می شود.

به گزارش “دانشجو آزاد” ‘فتح الله امی’ روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا به مناسبت هفته پژوهش افزود: انجام هر کاری به ویژه در سطح ملی اگر پایه پژوهشی نداشته باشد، در حقیقت آن طرح و یا پروژه بدون پشتیبانی خواهد بود و نتایج مطلوبی هم نخواهد داشت.
وی با اشاره به این که پژوهش پایه توسعه در هر کشور است، بیان کرد: در تمامی نقاط جهان برای تمامی برنامه ریزی ها در همه حوزه ها از قبل مطالعه و امکان سنجی و بعد اجرا می شود، این نشان دهنده نقش موثر پژوهش است.
امی اظهارکرد: ما امیدواریم با تاکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی، بتوانیم اقتصادی را در کشور ایجاد کنیم که پایه های آن بر مبنای دانش بنیان باشد، زیرا اگر یک اقتصاد دانش بنیان داشته باشیم، قطعا اقتصاد مقاومتی در کشور محقق شده است.
وی ادامه داد: کشف استعدادها و ارایه ایده های جدید از سوی افراد صاحب ایده در پارک ها و مراکز رشد و نیز فراهم کردن زمینه رشد و پرورش آنها، کشور را به سمت شکل گیری یک اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی حرکت می دهد.
امی افزود: در کشوری که اقتصاد آن برمبنای دانش بنیان باشد، هیچگاه نمی توان خارج از آن سیستم، برای برنامه های اقتصادی کشور تصمیم گیری کرد.
وی یادآور شد: هفته پژوهش می تواند روی اقتصاد دانش بنیان و پرورش استعدادها و صاحبان ایده تاثیرگذار باشد، حدود سه درصد دانش آموختگان دانشگاه ها تابع ایده هایی هستند که در اقتصاد دانش بنیان تاثیرگذار هستند، ما باید این سه درصد را کشف کنیم اگر می خواهیم اقتصاد مقاومتی در کشور ایجاد کنیم.

از ۲۲ تا ۲۷ آذرماه سال جاری هفته پژوهش و فناوری نامگذاری و برنامه هایی به همین مناسبت به اجرا گذاشته شده است.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi