پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

8:48:21 - یکشنبه 13 اردیبهشت 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اقامت مدیران در خوابگاه/ راه اندازی بازارچه دانشجویی
راه اندازی «بازارچه‌های دانشجویی»، اقامت مدیران دانشگاه یک روز در خوابگاه، آشنایی دانشجویان خوابگاهی با مخاطرات مواد مخدر، ویزیت دانشجویان به صورت رایگان بخشی از برنامه هفته خوابگاه دانشجویی است.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از مهر، برنامه های اجرایی هفته خوابگاه‌های دانشجویی ۹۴ به شرح زیر برنامه ریزی  و اعلام شد :

روز اول شنبه ۲۶ اردیبهشت ۹۴ : «خوابگاه، زندگی جمعی، مشارکت و مدیریت دانشجو »

راه اندازی «بازارچه‌های دانشجویی» در محوطه خوابگاه‌ها و عرضه تولیدات دانشجویی با هدف اشتغال‌زایی.  برگزاری سخنرانی‌ها و کارگاههای آموزشی پیرامون آداب و رسوم اقوام مختلف، برپایی نمایشگاه ارایه اقدامات و گزارشات عملکرد صنایع دستی وسوغات اقوام مختلف، ارائه گزارش عملکرد شورای صنفی به دانشجویان خوابگاهی. نشست مسئولین دانشگاه و جلسه پرسش و پاسخ در خوابگاه،  دعوت از معاونین دانشگاه و رؤسای دانشکده‌ها و گروه‌های آموزشی برای بازدید از خوابگاه و آشنایی با مسایل زندگی دانشجویان در خوابگاه، تهیه وتوزیع ویژه نامه وکتابچه در حوزه ترویج و تبیین حقوق شهروندی ، زندگی جمعی وارتباط آن با مسائل خوابگاهی،  برگزاری سخنرانی‌ها و کارگاه‌های آموزشی مختلف توسط مراکز مشاوره دانشجویی، با موضوعات مهارت‌های زندگی به ویژه مهارت‌های ارتباطی و بین شخصی، شیوه­های همزیستی در خوابگاه، تهیه و توزیع کتابچه جزوات و بروشورهایی با موضوعات سازگاری بازندگی جمعی در خوابگاه، همزیستی، مهارتهای ارتباطی

  روز دوم یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ۹۴ : «خوابگاه، خانواده، مسئولین و تعامل سازنده»

نشست مسئولین دانشگاه و جلسه پرسش و پاسخ در خوابگاه، دعوت از معاونین دانشگاه و رؤسای دانشکده‌ها و گروه‌های آموزشی برای بازدید از خوابگاه و آشنایی با مسایل زندگی دانشجویان در خوابگاه،  دعوت از نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت بازدید از خوابگاه‌های دانشجویی.

دعوت از اعضای شورای شهر و مسئولین شهرستان برای بازدید از خوابگاههای دانشجویی و افتتاح پروژه‌های جدید خوابگاهی، تقدیر از سرپرستان خوابگاهی موفق، برپایی کارگاه آموزشی برای سرپرستان خوابگاهی در موضوعات بهداشت فیزیکی و نگهداری خوابگاهها، مهارتهای ارتباط با جوانان،  توصیه به اقامت مدیران دانشگاه در یکی از شبهای هفته در خوابگاه‌ها.

نظر خواهی از دانشجویان در خصوص شیوه مدیریت بهینه خوابگاه و ارایه نظرات به مسئولین دانشگاهی و وزارتی، ایجاد واحد ارائه «ایده‌های برتر» در خوابگاه‌ها به منظور بهسازی  واداره بهتر خوابگاه‌ها توسط دانشجویان و تقدیر از طرح‌ها و ایده‌های برگزیده. برگزاری مسابقات طرحها وایده های برتر درزمینه :زندگی جمعی در خوابگاهها،مدیریت بهتر خوابگاههاو مشارکت دانشجویان در اداره خوابگاهها.

روز سوم دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ۹۴ : «خوابگاه، ورزش، تندرستی، امید و نشاط »

 نظرسنجی از دانشجویان درباره نوع برنامه های هفته خوابگاهها و نحوه اجرای آن،  پخش و نصب بروشورهای حاوی نکات تغذیه ای وسلامتی. تشویق و ترغیب دانشجویان به ورزش و تهیه و توزیع جزوات و بروشورهایی با موضوعات مرتبط با سلامتی، توسعه و احیای فضای سبز خوابگاه­ها با مشارکت دانشجویان. برگزاری مسابقات ورزشی (جام خوابگاه )،  افتتاح پروژه‌های ورزشی نظیر سالن ورزشی اتاق سلامت و تندرستی و

ترویج فرهنگ ورزش‌های همگانی، برگزاری مسابقات ورزشهای محلی و ملی در خوابگاه‌ها،  بازدید دانشجویان از نقاط دیدنی شهر،  برگزاری اردوهای درون شهری و دیدار از ابنیه تاریخی به ویژه برای دانشجویان دختر، اجرای مسابقات مختلف فرهنگی از جمله مسابقه قرآن، شعر، مقاله نویسی، خاطره نویسی و اهداء جوایز به دانشجویان برتر خوابگاهی، برگزاری جشنواره فیلم کوتاه دانشجویی با موضوع خوابگاه وزندگی خوابگاهی، برگزاری جشنواره عکس وکاریکاتور خوابگاه.

اهدای کتاب به دانشجویان و برگزاری مسابقات کتابخوانی درخوابگاهها، اجرای برنامه های هنری در خوابگاهها،اهداء گلدان به هریک از اتاقهای خوابگاه با کمک شهرداریها،  برگزاری نشست های خاطره گویی توسط بزرگان عرصه ایثار و دفاع مقدس در خوابگاهها.

 روزچهارم سه شنبه ۲۹ اردیبهشت ۹۴ : «خوابگاه، تحصیل و فرهنگ آموزش و پژوهش»

ایجاد محلی در خوابگاه‌ها خوابگاهها به منظور ارائه محصولات سخت افزاری و نرم افزاری فرهنگی و یا فروش آثار مکتوب،  انتخاب اطاق نمونه و دانشجوی نمونه خوابگاه براساس نظرسنجی از دانشجویان و مسئولین خوابگاه‌ها.ترویج فرهنگ درختکاری و کاشت نهال توسط دانشجویان در محوطه خوابگاهها و دانشگاه،راه اندازی ، تجهیز و تکمیل کتابخانه های خوابگاه (مکاتبه ورایزنی با وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی وجذب امکانات فرهنگی (با توجه به اینکه عقد تفاهمنامه مذکور در دستور کار معاونت فرهنگی واجتماعی وزارت متبوع نیز قرار دارد    معرفی خانه‌های فرهنگ و افتتاح خانه‌های فرهنگ (در دانشگاههایی که تاکنون برپا نشده است).

 روزپنجم چهار شنبه ۳۰ اردیبهشت ۹۴ : «خوابگاه، مشاوره و سلامت»  

  آموزش بهداشت فردی و اجتماعی در خوابگاه و، اجرای برنامه‌های آموزشی پیرامون نحوه امداد رسانی با کمک جمعیت هلال احمر، آشنایی با مخاطرات مصرف مواد مخدر، مشروبات الکلی، قرصهای روانگردان و، برگزاری مسابقات مختلف کتاب­خوانی در موضوعات بهداشت و مشاوره   ، افتتاح مراکز مشاوره وتوزیع بسته های آموزشی

روز ششم پنج شنبه ۳۱ اردیبهشت ۹۴ : «تغذیه سالم، بهداشت و ایمنی»

برپایی نمایشگاه از آثار فرهنگی، هنری و … دانشجویی و نمایشگاه عرضه تولیدات دانشجویان ساکن در خوابگاهها، حضور پزشکان وروانپزشکان در خوابگاهها و ویزیت دانشجویان به صورت رایگان، دعوت از متخصیص تغذیه جهت ایراد سخنرانی. برگزاری مسابقه آشپزی با الویت غذای سالم. بازدید مسئولین بهداشت وتغذیه از تأسیسات تغذیه وسلف سرویس  ومحل توزیع غذای خوابگاه. بهسازی و نظافت محیط خوابگاه­های دانشجویی (نظافت محوطه خوابگاه­ها توسط اداره خوابگاه‌ها و نظافت اتاق‌ها توسط دانشجویان). تهیه و توزیع جزوات و بروشورهایی با موضوعات ذیل: دانشجوی سالم،خوابگاه سالم ، شهرسالم

روزهفتم جمعه یک خرداد ۹۴ :« خوابگاه سازی ارزش معنوی، حمایت مردمی و وقف »

 برگزاری مراسم تقدیر و تجلیل از خیرینی که به نحوی در توسعه فضاهای خوابگاهی مشارکت داشته‌اند، تقدیر از خوابگاهداران غیردولتی نمونه، اعلام فراخوان و دعوت از علاقمندان بخش خصوصی جهت مشارکت در ارائه خدمات خوابگاهی، تقدیر از مسئولین نهادهای شهری که در زمینه رفع مشکلات خوابگاههای دانشجویی مساعدت نموده‌اند، جلب مشارکت دانشجویان با برگزاری مسابقات طرحها وایده های برتر درزمینه واگذاری امور خوابگاهها به بخش خصوصی.

طرح موضوع لزوم مشارکت عمومی در تأمین مسکن دانشجویی و ساخت خوابگاه در خطبه‌های نماز جمعه شهرهای مختلف کشور به منظور ترویج خوابگاه سازی به عنوان ارزش اسلامی و نیاز ملی، تجلیل از خیرین وافراد واقف درخطبه های نماز جمعه سراسر کشور، انجام مصاحبه مطبوعاتی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه با صدا و سیما و مطبوعات محلی برای اطلاع رسانی و دعوت از مردم جهت مشارکت در امر خوابگاه سازی و ایجاد خوابگاه خودگردان و خوابگاه غیردولتی و بهره­گیری از سنت حسنه وقف در زمینه خوابگاه سازی، و تشویق علاقمندان ومتقاضیان جهت ایجاد خوابگاه غیردولتی با توجه به اشتغالزایی وتوجیه اقتصادی آن.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi