پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:27:45 - یکشنبه 10 اردیبهشت 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
افشاگری عضو کمیسیون امنیت‌ملی از پشت‌ پرده‌مالی ستاد روحانی؛ از فریدون تا جهانگیری/ دولت سابقه روشنی در مبارزه با مفاسد ندارد
عضو کمیسیون امنیت ملی توضیحاتی درخصوص تأمین هزینه‌های ستاد انتخاباتی روحانی و مناظره جمعه ارائه داد.

به گزارش “دانشجوآزاد” جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و کلات در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، با اشاره به مناظره انتخاباتی شب گذشته کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: در این مناظره چند نکته وجود دارد؛ اولاً آقای روحانی و رفیق همراهش یعنی آقای جهانگیری تلاش کردند تا فضای مناظره را چالشی کنند و به‌نوعی بتوانند دو قطبی موردنظرشان را پیاده سازند.

وی افزود:‌ در جلسه‌ای  قبل از انتخابات، در شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و ستاد انتخاباتی آقای روحانی این موضوع مطرح می‌شود که آمدن آقای قالیباف در عرصه انتخابات امری خطرناک است چرا که وی می‌آید تا انتقام سال ۹۲ را از آقای روحانی بگیرد، بنابراین تصور می‌کنم که آقایان روحانی و جهانگیری براساس این مسئله راهبردشان در مناظره را تخریب آقای قالیباف قرار داده بودند.

*هجمه دولتی‌ها علیه قالیباف در مناظره روزجمعه برای وقت‌کشی بود/ روحانی اگر کارنامه‌ای دارد بجای تخریب، گزارش دهد
کریمی قدوسی تصریح کرد: طبیعتاً زمانی که وقت محدودی برای صحبت کردن به انسان‌ها می‌دهند، افراد تلاش می‌کنند تا بهترین و مهم‌ترین حرف‌هایشان را  مطرح کنند اما از حرف‌های آقای روحانی و جهانگیری می‌توان دریافت که آنها آمادگی برای تشریح اقداماتشان نداشتند چون کار برجسته‌ای در مباحث مطروحه در این مناظره همچون ازدواج جوانان، مسکن، کرامت ارباب‌رجوع، کاهش فاصله طبقاتی و … انجام نداده‌اند. اگر دولت دستاورد برجسته‌ای داشت هراندازه هم که طرف مقابل در تلاش برای به حاشیه راندن موضوع مورد بحث بود، باز هم آنها جنبه مثبت کارشان را مطرح می‌کردند.

نماینده مردم مشهد و کلات ادامه داد: هجمه‌ای که آقایان روحانی و جهانگیری علیه قالیباف انجام دادند نوعی فرار از پاسخگویی و وقت‌کشی بود. چراکه چیزی برای ارائه نداشتند.

وی در ارزیابی عملکرد هریک از نامزدهای انتخاباتی مناظره صداوسیما، گفت: بنده با توجه به سؤالات و پاسخ‌های ارائه‌شده بهترین نمره را منصفانه به آقای رئیسی می‌دهم چرا که در ابتدا بسیار وزین، منطقی و به‌دوراز حاشیه  به متن موضوع پرداختند و سپس راهکارهایش را مدیریت‌شده، اخلاقی و همه‌کس فهم ارائه می‌داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  با بیان اینکه پس از رئیسی، قالیباف و میرسلیم نمرات مثبت این مناظره را دریافت می‌کنند، افزود:‌ آقایان روحانی و جهانگیری در تلاش برای دو قطبی کردن فضا و هیجان سازی کاذب و هیاهو در این مناظره بودند و فکر می‌کردند با ایجاد چنین فضایی می‌توانند دوباره رأی مردم را از آن خود کنند هرچند آقای روحانی در برنامه شب گذشته اعلام کرد که برای جمع‌کردن آرا در مناظره حاضر نشده است اما صحبت‌هایش به نحوی بود که گویی نمی‌خواهد درباره برنامه‌ها و اقدامات توضیحی ارائه دهد.

*چهار سال گذشته روحانی باید چهار میلیون شغل ایجاد می‌کرد/ عادت دولتی‌ها است؛ تا خبر درستی منتشر می‌شود از کوره در می‌روند!
کریمی قدوسی یادآور شد: اولین چالش مربوط به بحث ۴٬۰۰۰٬۰۰۰ شغل می‌شود که منجر به از کوره در رفتن آقای روحانی هم شد. چرا روحانی باید در پاسخ به سؤال آقای قالیباف عصبانی می‌شد؟ آیا کشوری که به صورت طبیعی سالی بیش از یک میلیون جمعیت جوانش وارد بازار کار می‌شود نمی‌تواند سالیانه یک میلیون شغل ایجاد کند. هر دولتی که بر سر کار می‌آید اگر هیچ قولی هم ندهد باید به‌صورت طبیعی هر سال یک میلیون شغل ایجاد کند. آقای روحانی چهار سال بر سر کار بود و باید طبیعتاً چهار میلیون شغل ایجاد می‌کرد. آقای قالیباف هم همین موضوع را گفت که آقای روحانی شروع به پرخاش و آن را تکذیب کرد. متأسفانه تا یک خبر درستی منتشر می‌شود دولت از کوره در می‌رود.

نماینده مردم مشهد و کلات افزود: معتقدم اگر هم آقای روحانی نگفته که ۴ میلیون شغل ایجاد می‌کند، اشتباه کرده است. دولت را با این همه امکانات به‌دست گرفته‌اند باید بتوانند سالی یک میلیون شغل برای جوان‌ها ایجاد کنند. این در حالی است که آمار بیکاری افزایش‌یافته و مقام معظم رهبری در مشهد به آن اشاره داشتند.

وی بیان داشت: نکته دیگر اینکه در نگاه آقای روحانی باز هم نگاه به بیرون تجلی داشت و مشخص بود که وی هنوز هم بر نیروی داخلی و توان مردم کشور حسابی باز نمی‌کند. از جمله موضوع سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه نفت  و برخی نکات مطروحه بیانگر راهبرد نگاه به بیرون آقای روحانی است. این راهبرد باعث فلج شدن اقتصاد ما خواهد شد.

*عضو کمیسیون امنیت ملی: ادمین‌های تلگرامی بازداشت‌شده اعتراف کردند با اعضای دولت در ارتباط بودند
کریمی قدوسی با اشاره به بخشی از سخنان رئیس‌جمهور در مناظره انتخاباتی، گفت: در حالی که فضای مجازی، اینترنت و تلفن همراه حداقل یک سابقه بیست ساله در کشور دارند اما دیدیم که آقای روحانی در این برنامه فضای مجازی را مهم‌ترین دستاوردش دانست. متأسفانه وی و به‌طورکلی تیم دولت از فضای مجازی برای پیشبرد اهداف شوم سیاسی خود و حتی بعضی از جریانات ضد انقلاب استفاده می‌کنند. به‌طور مثال برخی ادمین های کانال‌های تلگرامی که اخیراً دستگیر شدند در بازجویی‌هایشان گفتند ما به‌صورت سری با برخی اعضای دولت چت می‌کردیم و به ما کمک مالی می‌کردند.

نماینده مردم مشهد و کلات افزود: بنا به گفته این ادمین ها، هیچ‌کس جز سرور تلگرام نمی‌تواند این چت‌های سری را به‌دست بیاورد، اما زمانی که آنها را دستگیر می‌کنند، چت‌های سری‌شان با یکی از وزرای دولت را به آنها نشان می‌دهند. این افراد اعتراف کردند که قدرت جمهوری اسلامی بالاتر از سرور تلگرام است.

کریمی قدوسی با اشاره به کانال ضدانقلاب آمدنیوز، تصریح کرد: همچنین افراد دستگیرشده در بحث کانال ضدانقلاب آمدنیوز با همکاری وزیر اطلاعات و ارتباطات فعالیت می‌کردند. یعنی یک نفر در دفتر نهاد ریاست جمهوری، یک نفر در دفتر آقای آشنا، یک نفر در دفتر آقای بانک، یک نفر در قوه قضائیه و حتی یک نفر در وزارت اطلاعات این کانال ضد انقلاب را پشتیبانی می‌کردند که توسط دستگاه قضائی دستگیر شدند. پس از بررسی‌ها مشخص شد همانطور که آقای اژه ای هم اشاره کردند، این فعالیت‌ها با پشتیبانی وزیر اطلاعات و جلساتی که با این افراد برگزار می‌کرد صورت گرفته است. از این رو اگر دولت گسترشی هم در فضای مجازی انجام داده به منظور اهداف شوم سیاسی و گسترش ناامنی اجتماعی و فرهنگی و نه برای ایجاد اشتغال، تولید علم و فرهنگ است.
*از فریدون گرفته تا جهانگیری؛‌ دولت روحانی سابقه روشنی در مبارزه با مفاسد اقتصادی ندارد

وی یادآور شد: در بحث کاهش فاصله طبقاتی فرار از پاسخگویی آقای روحانی برای بنده بسیار جای تعجب داشت. آقای جهانگیری به خوبی می‌داند که امروز معدن عظیم چادرملو  در دست نزدیکان چه‌کسی مدیریت می‌شود. بسیاری از رانت‌ها را همین‌ها به افراد خاص در دولت سازندگی انجام می‌دادند. این مسائل امروز باعث افزایش فاصله طبقاتی شده است. یا آقای حسین فریدون در به توبره کشیدن منابع بانکی مهمی همچون بانک ملت نقش داشته و موجب افزایش این فاصله شده است.

*افشاگری عضو کمیسیون امنیت ملی درباره تأمین منابع ستاد انتخاباتی روحانی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی همچنین درباره ستاد انتخاباتی روحانی، تصریح کرد: ستاد آقای روحانی چند هفته قبل برخی سرمایه‌داران کلان کشور را جمع می‌کند و از آنها درخواست کمک مالی می‌کند و حتی می‌خواهد تا نامشان را منتشر کند. این افراد اجازه انتشار نامشان را نمی‌دهند اما قبول می‌کنند کمک کنند مشروط به اینکه در صورت رأی آوری روحانی، این افراد دست‌اندرکار تمام معادلات اقتصادی و تجاری دولت بوده و بدون مشورت آنها، دولت هیچ کاری نکند که در نهایت طرفین این موضوع را می‌پذیرند. بنابراین، آنها متعهد می‌شوند که حداقل تا میلیاردی به ستاد انتخاباتی آقای روحانی کمک مالی کنند.

کریمی قدوسی با بیان اینکه امروز می بینیم کاهش فاصله طبقاتی با این گونه رانت ها روز به روز بیشتر می شود، بیان داشت: این افراد به دنبال تولید نیستند بلکه عمدتا تجاری بوده که کالای غیر ضروری را وارد می کنند یا در شبکه قاچاق دست دارند.

نماینده مردم مشهد معتقدم مردم ارزیابی خوبی از این مناظره خواهند داشت، گفت:‌ معتقدم باید این بحث ها به گوش مردم برسد و عملکردشان در مناظره ها شفاف تشریح شود تا مردم بدانند که در چهار سال گذشته چه اتفاقی افتاده و ممکن است با رای آوری آقای روحانی چه اتفاقاتی در چهار سال آینده رخ دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دست دولت در مناظره ها خالی است و نمی تواند هم جبران کند، چهار سال فرصت سوزی کرده و دستاورد برجسته ای در هیچ حوزه ای ندارد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi