پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:41:25 - چهارشنبه 23 اردیبهشت 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
افزایش توان علمی دانشجویان در گرو پرورش رفتار و اخلاق است
سرپرست معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه علمی کاربردی کشور افزایش توان علمی دانشجویان را در گرو پرورش رفتار، اخلاق و معرفت دانست و گفت: اساتید باید به مقوله معارف اسلامی به ویژه موضوع عدالت توجه داشته باشند و اهمیت به فرامین اسلامی را در کنار آموزش‎‎های علمی و عملی خود بکار گیرند.

به گزارش” دانشجو آزاد ” به نقل از ایسنا؛ “بهزاد بهرامی نسب” در مراسم تجلیل از مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان یزد، افزود: مدرس علمی کاربردی باید راهنمای ماهر باشد تا در زمینه بازار کار، دانشجویان حرفه‏‏‌ای و فنی دانش آموخته این مجموعه عظیم آموزشی را در حین آموزش جذب و آموزش را به مهارت تبدیل کند.

وی خاطرنشان کرد: مدرس علمی کاربردی باید بر موضوع آموزش طرح‏‏های خود اشتغالی تاکید داشته باشد و در این راستا با آموزش طرح‏‏های نوین خود اشتغالی، علوم مرتبط را به دانشجویان یاد دهد.

بهرامی‏‎‎نسب، دانشگاه علمی کاربردی را دانشگاهی نسل سومی خواند و خاطرنشان کرد: وظیفه دانشگاه علمی کاربردی و مراکز وابسته به آن آموزش نظری و پژوهشی صرف نیست و این وظیفه را دیگر مراکز آموزشی و دانشگاهی به خوبی انجام می‏‏دهند.

وی ادامه داد: مراکز آموزش علمی کاربردی باید در راستای اشتغال‎‎زایی و آموزش نیروی گام بردارند و مشکل بیکاری و اشتغال جوانان را مد نظر داشته باشند تا با آموزش‎‎های مرتبط با حرفه‎‎های گوناگون آموزش و راهکارهای مناسبت را در زمینه اشتغال به دانشجویان بیاموزند.

سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، خودکفایی این دانشگاه را در زمینه مالی یکی از مزیت‎‎های این دانشگاه برشمرد و افزود: دانشگاه جامع در زمینه پذیرش دانشجو در این چند سال همیشه در بین مراکز دانشگاهی عملکرد خوبی داشته و با توجه به این که مخارج این دانشگاه، فقط از طریق پرداخت شهریه دانشجویی تامین می‏‏شود، هیچ گونه بار مالی برای دولت نداشته و بر همین اساس نیز بابت پذیرش دانشجو هیچگاه با صندلی خالی روبرو نشده است.

وی دوره‏‏‌های کارآفرینی و پودمان‎‎های تعریف شده در سرفصل دروس این دانشگاه را یکی دیگر از مزیت‎‎های علمی کاربردی عنوان کرد و افزود: ترویج فرهنگ مهارت آموزی و تعریف پودمان‎‎های مرتبط با حرفه‎‎های گوناگون در دانشگاه علمی کاربردی همیشه مورد تاکید بوده و در راستای اهمیت بر موضوع کارآفرینی و خلاقیت در سرفصل دروس و برنامه‎‎ریزی‎‎های این دانشگاه نیز بیش از دیگر مراکز آموزشی مورد توجه قرار گرفته است.

این مسئول در پایان به مراکز آموزش علمی کاربردی تحت نظارت دانشگاه جامع نیز قول داد تا در صورت تجهیز مراکز آموزشی و همچنین ارتقای سطح کیفی و کمی آنها بر‎‎اساس شاخص‌‏‏های اعلام شده از سوی دانشگاه، حائز رتبه خواهند شد و امتیازات مشخصی از جمله تخفیف در محاسبه حق نظارت برای آنها در نظر گرفته خواهد شد.

“ناصر صدرا ابرقوئی” رییس دانشگاه علمی کاربردی یزد نیز در این ضمن اشاره به سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری، آن شهید بزرگوار را الگوی نمونه برای معلمان و اساتید بر شمرد و گفت: اساتید باید در راه تعلیم راه بزرگانی چون شهید مطهری را پیشه کار خود قرار دهند و در راستای انتقال مفاهیم علمی و عملی قرآن گام بردارند.

وی به موضوع مهارت‏‏ آموزی این دانشگاه اشاره کرد و افزود: رویکرد متفاوت دانشگاه جامع که همان رسیدن به مبحث مهارت آموزی و آموزش‏‏‌های علمی و عملی است به وضوح در عملکرد چندین ساله این واحد دانشگاهی لحاظ شده است و سعی شده تا با استفاده از اساتید خبره و فنی نیروی کاری مرتبت و آزموده‌ای را پرورش دهد و وارد بازار کار کند.

صدرا ابرقوئی تعداد اساتید دانشگاه جامع علمی کاربردی استان یزد را بالغ بر ۷۰۰ مدرس در حال تدریس در ۲۵ مرکز آموزشی استان اعلام و اظهار کرد: این تعداد مدرس که دوره‏‏‌های مقدماتی آموزشی تدریس و همچنین قریب به اتفاق مراحل ابتدایی و تخصصی گزینش را نیز گذرانده‏‏‌اند، با اخذ مجوز ID تدریس در دیگر مراکز دانشگاهی استان نیز در حال تدریس هستند.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi