پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

3:45:22 - سه شنبه 28 مهر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اعمال تغییرات در نحوه اجرای برنامه‌های فرهنگی اردوهای جهادی/بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های نخبگان در اردوها
معاون فرهنگی بنیاد ملی نخبگان از اعمال تغییراتی در اجرای برنامه فرهنگی اردوهای جهادی خبر داد و گفت: براساس رویکرد جدید این برنامه در تمام استان‌ها و با تعداد بیشتری از افراد برگزار می‌شود.

به گزارش“دانشجو آزاد”به نقل از خبر گزاری دانشجو، آریا الستی معاون فرهنگی بنیاد ملی نخبگان با اشاره به لزوم بازنگری در نحوه اجرای برنامه‌های فرهنگی اردوهای جهادی گفت: این اردوها تا سال پیش تنها در یک استان و با حضور تعداد کمی از استعدادهای برتر برگزار می‌شد درحالی که براساس رویکرد جدید این برنامه در تمام استان‌ها و با تعداد بیشتری از افراد برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین تا سال پیش بنیاد ملی نخبگان متصدی اجرای اردوهای جهادی بود در حالی که براساس سند راهبردی کشور بنیاد با رعایت اصل عدم تصدیگری در امور اجرایی به عنوان نهاد حکومتی وظیفه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در امور مربوط به اجتماعات نخبگانی را دارد.

الستی ادامه داد: همچنین اجرای اردوهای جهادی از سوی بنیاد هزینه‌های اضافی را نیز در پی داشت. ولی با روش جدید علاوه بر حمایت مالی بنیاد بخشی از هزینه‌ها از سوی گروه‌های جهادی و از منابع دیگر مانند استانداری‌ها، دستگاه‌های اجرایی و خیرین تامین می‌شود.

الستی گفت: در شیوه سال‌های پیش خدمات استعدادهای برتر به روستاهای محروم بیشتر در قالب خدمات عمرانی و ساخت و ساز بود ولی ارائه خدمات تخصصی و استفاده از تمام ظرفیت نخبگان و استعدادهای برتر مهمترین رویکرد روش جدید است به طوریکه حدود ۴ هزار گروه جهادی در کشور حضور دارند که از این تعداد حداقل ۲۰۰ گروه به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند و بیشتر این گروه‌ها در دانشگاه‌ها تشکیل شده‌اند.

وی با اشاره به راه‌اندازی پایگاه متمرکز اردوهای جهادی گفت: در اولین گام قرارگاه مجازی اعزام نیروهای جهادی متخصص به صورت رسمی راه‌اندازی شده است و ۷۵ درصد افرادی که تاکنون برای این اردوها ثبت نام کرده‌اند برای اولین بار متقاضی شرکت در این برنامه‌ها هستند.

انتهای پیام/

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi