پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:48:04 - دوشنبه 5 مرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اعلام نتایج قرعه‌کشی عتبات/افزایش ۲ هزار نفری سهمیه عتبات دانشگاهیان
رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان از اعلام نتایج قرعه کشی عتبات دانشگاهیان خبر داد و گفت: حدود ۱۰ هزار نفر از دانشگاهیان از ۱۹ مرداد لغایت ۲۰ آبان ماه به عتبات عالیات اعزام می شوند.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از پایگاه اطلاع رسانی لبیک،حجت الاسلام والمسلمین سید محمد رضا فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت:ثبت‌نام از دانشگاهیان برای اعزام به عتبات، از روز ۲۳ تیر لغایت ۳ مرداد ماه در سایت لبیک انجام شد و ۵۱۸۹۲ نفر از دانشگاهیان شامل ۲۵۱۴ استاد،۱۱۷۵۱پسر مجرد،۳۰۵۳۴ زوج دانشجو،۴۹۲۹ دختر مجرد همراه با محرم و ۲۱۶۴ نفر از کارمندان برای اعزام به عتبات عالیات ثبت‌نام کردند.

وی افزود: مراسم قرعه کشی سفر دانشگاهیان به عتبات عالیات روز گذشته سوم مرداد به صورت سیستمی انجام شد و نتایج آن امروز از طریق سایتwww.labbayk.irاعلام شد.

حجت الاسلام والمسلمین فقیهی گفت: برگزیدگان اصلی و ذخیره باید از ۴ لغایت ۱۰ مرداد ماه با مراجعه به سایت لبیک و مطالعه دقیق دفترچه راهنما، نسبت به نهایی کردن ثبت نام خود اقدام نمایند و سپس نسبت به تحویل مدارک خود به شوراهای استانی ستاد، اقدام کنند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت:اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات شهرهای مقدس (نجف، کربلا، کاظمین) از روز۱۹ مرداد ماه با اعزام ۱ کاروان از استان کرمان آغاز خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین فقیهی گفت:زائرین۷شب را در شهرهای مقدس عراق در هتل متمرکز دانشجویی اقامت خواهند داشت و در این مدت به زیارت اماکن مقدس شهرهای مقدس نجف اشرف، کربلای معلی و کاظمین خواهند پرداخت.

وی در خصوص اعطای وام به زائرین دانشگاهی هم گفت:چون بانک عامل ستاد از تجارت به ملی تغییر کرده است؛ مکانیزم نرم افزاری بانک ملی در حال آماده سازی است و بنابراین زائرین باید کلیه مراحل ثبت نام را انجام داده و هزینه سفر را نیز واریز نمایند و سپس برای دریافت وام اقدام کنند.

وی به برنامه های زیارتی سفر اشاره کرد و گفت:زیارت مسجد سهله، مسجد کوفه، بازدید از قبرستان وادی السلام، بیت حضرت امام (ره)،کتابخانه کاشف الغطاء و … از جمله برنامه‌های زیارتی زائران دانشگاهی ایرانی در عتبات عالیات خواهد بود.

فقیهی در خصوص برنامه های فرهنگی سفر عتبات دانشگاهیان گفت:کاروان های عتبات دانشگاهیان یک جلسه توجیهی-آموزشی قبل از سفر خواهند داشت و به زائرین یک بسته فرهنگی شامل نشریه هشت بهشت، کتاب فرزانگان حرم و چهار فصل عاشقی شامل (فضیلت های زیارت و اهمیت آن) و لوح فشرده راهیان آسمان اهدا خواهد شد.ضمنا از تمامی بسته های فرهنگی مسابقه برگزار خواهد شد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi