پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:55:29 - چهارشنبه 1 بهمن 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اعلام نتایج بررسی توسعه آموزش عالی کشور از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی
معاون نظارت و راهبری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برای بررسی چگونگی گسترش آموزش عالی به خصوص در مقطع تحصیلات تکمیلی کمیته‌ای در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده که نتایج بررسی را به شورا اعلام می‌کند.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از فارس؛ بابک نگاهداری معاون نظارت و راهبری شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به لزوم نظارت شورای عالی انقلاب فرهنگی بر توسعه آموزش عالی کشور، گفت: شورای عالی در قالب اسناد مالی مانند نقشه جامع علمی کشور، اولویت‌ها و رویکردهای علمی و آموزشی را تصویب و ابلاغ می‌کند که یکی از ساز و کارهای اعمال نظارت نیز در تصویب اسناد بالادستی مانند سند نظام آموزشی کشور است.

وی افزود: رویکردهای توسعه آموزش عالی نیز در نظام آموزش عالی آمده است و راهبردها و اقداماتی هم برای تعیین جهت‌گیری در اسناد بالادستی وجود دارد که دانشگاه‌ها باید بر اساس این رویکردها و راهبردها عمل کند.

نگاهداری گفت:‌البته به طور کلی در وزارت علوم و وزارت بهداشت شورای گسترش آموزش عالی وجود دارد که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند و مرجع تأیید گسترش آموزش عالی به شمار می‌روند.

معاون نظارت و راهبری شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: در مورد دانشگاه آزاد نیز در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی کمیته‌ای تشکیل شد که بحث افزایش ظرفیت تحصیلات تکمیلی این دانشگاه را بررسی می‌کند و نتایج بررسی به شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام می شود.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi