پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

21:15:37 - پنجشنبه 27 فروردین 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اعطای دومین جایزه ویژه امام خمینی (ره) به برترین های پژوهشی دانشگاه آزاد
رییس مرکز توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی از اعطای جایزه ویژه امام خمینی (ره) به برترین های علمی و پژوهشی این دانشگاه در اردیبهشت ماه امسال برای دومین دوره متوالی خبر داد.

دکتر داود ثمری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: همزمان با برگزاری سومین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی در ۳۱ اردیبهشت ماه شاهد اعطای جایزه ویژه امام خمینی (ره) به سه نفر از برترین های بخش های مختلف علمی و پژوهشی دانشگاه که دارای ویژگی های ممتاز و متمایز نسبت به دیگر اعضای هیات علمی هستند خواهیم بود.

وی افزود: این جایزه در سه سطح طلایی، نقره ای و برنز به برگزیدگان اعطا می شود و انتخاب برترین ها برعهده شورای سیاستگذاری سومین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد خواهد بود.

ثمری درباره جزییات برگزاری جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد نیز گفت: تمام اعضای هیات علمی، دانشجویان و دانش آموختگان و دانش آموزان (مدارس سما) مقاطع و رشته های مختلف تحصیلی دانشگاه آزاد، مخاطب این جشنواره هستند.

وی ادامه داد: در مراسم اختتامیه جشنواره فرهیختگان، معرفی برترین ها در بخش های مختلف از جمله کتاب، مقاله، رساله دکتری تخصصی، پایان نامه کارشناسی ارشد، طرح پژوهشی، نوآوری، اختراع تجاری شده، مخترع، مجله علمی، مرکز تحقیقاتی، مرکز رشد، واحد فناور، طرح فناور، اثر هنری، واحد دانشگاهی، پژوهشگر و مدیر پژوهشی، انجمن علمی و ادبی، ثبت اختراع بین المللی و آزمایشگاه صورت خواهد گرفت.

به گفته ثمری، چهار گروه تخصصی برای انتخاب ساختارهای پژوهشی وفناوری، انتشارات علمی و اختراعات، پژوهشگران، پایان نامه ها و طرح های پژوهشی و آزمایشگاه ها و کارگاه ها با حضور مسوولان مربوطه و صاحب نظران برجسته تشکیل شده و روند گزینش برترین ها همچنان ادامه دارد.

وی هدف از برگزاری جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد را ایجاد بستری مناسب برای تکریم مقام والای اندیشمندان و نخبگان عرصه علم و فناوری و زمینه تعامل و همکاری میان پژوهشگران، شناسایی و معرفی پژوهشگران، فناوران و نوآوران و مدیران پژوهش و فناوری این دانشگاه عنوان کرد.

رییس مرکز توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد افزود: جشنواره فرهیختگان همچنین اهدافی مانند کشف استعدادهای برتر در زمینه های مختلف علمی، ایجاد انگیزه در مخترعان، مبتکران، نوآوران، فن آفرینان، طراحان کسب و کار و پژوهشگران دانشگاه، آشنایی با استعدادها و توانمندی های کشور برای کاربست در سطح بین المللی، گسترش تجربه های علمی در سطح دانشگاه و فراهم ساختن فضای رقابتی میان پژوهشگران را دنبال می کند.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با برگزاری این جشنواره، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشگاه آزاد نیز گشایش خواهد یافت و هدف ما در نمایشگاه امسال، عرضه محصولاتی است که قابلیت تجاری شدن داشته باشند بنابراین معرفی کتاب و پایان نامه را از غرفه های نمایشگاه حذف کنیم.

ثمری یادآور شد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، علاوه بر دانشگاهیان و محققان، صاحبان صنایع نیز در نمایشگاه حضور خواهند داشت تا ضمن برقراری ارتباط میان فعالان صنعت و دانشگاه، زمینه تجاری سازی ایده ها و طرح های دانش بنیان فراهم شود.

سومین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد همزمان با برگزاری سالروز تاسیس این دانشگاه در تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام /

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi