پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

18:40:46 - جمعه 7 خرداد 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اظهارات متناقض مسئولان وزارت علوم به حاشیه‌های آئین‌نامه شوراهای صنفی
در حالیکه خبرنامه دانشجویان ایران طی گزارشی از اقدام اخیر وزارت علوم پیرامون حذف بندی که طبق آن “اعتقاد به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و التزام عملی به ولایت مطلقه فقیه و قانون اساسی” از شرایط اصلی کاندید شدن در شوراهای صنفی بود پرده برداشت. (اینجــا) مسئولان وزارت علوم در گفتگوهایی با رسانه های خبری واکنش های متناقضی گرفتند.

به گزارش “دانشجوآزاد” به نقل از «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ عبدالحسین فریدون مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم در گفتگو با فارس ضمن اظهار بی اطلاعی از این مسئله گفت: چنین مسئله‌ای غیرممکن است و من حتماً پیگیری کرده و رسانه‌ها را در جریان نحوه کار قرار می‌دهم.

آیین نامه قدیمی شوراهای صنفی

مشاور وزیر علوم در حالی چنین مسئله ای را غیر ممکن دانسته که ابوالحسن ریاضی معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان نیز طی گفتگویی با فارس، ضمن تأیید این مسئله گفت: آیین‌نامه صنفی دانشجویان مربوط به مسائل آموزشی است و در این آیین‌نامه قید کردیم که دانشجویان و اعضای این شورا اجازه فعالیت سیاسی ندارند و هر گونه فعالیت سیاسی ممنوع است. به همین دلیل بندهای موجود در آیین‌نامه نیز مرتبط با شرایط آموزشی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: از طرفی انجام خدمات صنفی و کمک به سلف‌سرویس‌ها و خوابگاه‌ها از همه دانشجویان استفاده می‌کنیم و معیارهای سنجش برای انجام این فعالیت‌ها، آموزشی است.

آیین نامه جدید شوراهای صنفی

متن کامل آئین نامه ابلاغی شورای صنفی دانشجویان دانشگاه های کشور از سوی وزارت علوم را می توانید از (اینجــا) مطالعه کنید

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi