پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:17:59 - سه شنبه 7 بهمن 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
استمرار برنامه‌های دهه فجر دانشگاهیان تا آخر اسفند ماه
نشست خبری عملکرد و برنامه‌های کمیته دانشگاهیان ستاد دهه فجر برگزار شد.

به گزارش  “دانشجو آزاد” به نقل از ایسنا؛ دکتر سید ضیاء هاشمی با اشاره به آغاز روزهای فجر از هفته آتی گفت: ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی هر سال فعال است و کمیته دانشجویان این ستاد در وزارت علوم مستقر است که با مشارکت نمایندگان دانشگاه‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: پیش بینی شده کمیته دانشگاهی ستاد دهه فجر در همه استان‌ها با محوریت معاونت فرهنگی دانشگاه مادر و همچنین در سطح ملی با محوریت معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تشکیل شود.

هاشمی در توضیح محور فعالیت دانشگاه‌ها بیان کرد: انتظار می‌رود برنامه‌های دانشگاهیان متناسب با فرهنگ دانشگاهی باشد. در این راستا پیشنهاد کردیم از روزهای مبارک دهه فجر و بعد از آن زمینه برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی فراهم شود و دانشجویان و اساتید به منظور تقویت بنیه فکری در آنها شرکت کنند.

وی تشریح کرد: این موضوعات شامل ضرورت انقلاب و تحلیل تاریخی آن، تحلیل مبانی انقلاب، تحلیل نقش دانشجو و دانشگاهیان در پیروزی انقلاب و اسلام امریکایی و موضوعات دیگری می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه برنامه‌های دهه فجر نباید منحصر به ایام این دهه شود افزود: این برنامه‌ها باید در کل ایام بهمن و اسفند ماه ادامه داشته باشد و انجمن‌های علمی دانشجویی به ویژه انجمن‌هایی که ارتباط نظری با بحث انقلاب دارند مشارکت خود را زیاد کنند.

وی همچنین از برگزاری مسابقه کتابخوانی خبر داد و اظهار کرد: مسابقه کتابخوانی نیز در حوزه انقلاب به ویژه وصیت نامه امام(ره) و جلد ۲۰ و ۲۱ صحیفه نور برگزار می‌شود.

وی همچنین در توضیح سایر برنامه‌های دهه فجر بیان کرد: برگزاری شب‌های شعر با موضوعات ادبی و حماسی و فکری، اکران فیلم‌های مرتبط با انقلاب در دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها، استفاده از حضور اساتید فعال در انقلاب برای نقل خاطرات، معرفی شخصیت‌های الگو و به ویژه شهدا و برنامه‌هایی از این نظیر در دستور کار است.

هاشمی همچنین به برنامه‌های متمرکز در تهران اشاره کرد و گفت: تجدید میثاق دانشجویان با امام و رهبر روز سه شنبه ۱۴ بهمن ماه با حضور مسئولان دانشگاه‌ها در حرم امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران پیاده راه انقلاب و دانشگاه مقابل سردر دانشگاه تهران برگزار می‌شود که در این پیاده راه نمادهای انقلاب و معرفی شهدای دانشگاهی در قالب‌های هنری عرضه می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد که این برنامه‌ها با مشارکت خود دانشجویان و اساتید برگزار شده و مدیریت دانشگاه‌ها نقش حمایتی داشته باشند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi