پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:38:54 - سه شنبه 19 خرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
استقبال کفاشیان از رسیدگی قوه قضاییه به پرونده فساد در فوتبال
رییس فدراسیون فو‌تبا‌ل بار دیگر موضوع فساد مالی در این فدراسیون را رد و از ارجاع این پرونده به قوه قضاییه استقبال کرد.

به گزارش “دانشجو آزاد“ به نقل از ایسنا؛هجدهمین همایش تجلیل از ورزشکاران و قهرمانان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. علی کفاشیان در حاشیه این مراسم در گفت‌و‌گو با ایسنا، درباره مسائل این روزهای فو‌تبا‌ل به خصوص فساد و تعداد سفرهای خارجی خودش اظها‌ر کرد: درباره تعداد سفرهای ما اعداد زیادی مطرح شده است. سالی ۱۰ یا ۱۱ سفر است که ماموریت یا کاری محسوب می‌شود. ما برای تفریح به خارج از کشور نمی‌رویم. سفرهایمان یکی، دو روزه است و به کشور برمی‌گردیم. همانند سایر مسئولان کشور که برای ماموریت‌هایشان به خارج از کشور سفر می‌کنند.

او در پاسخ به این سوال که موضوع فساد در فو‌تبا‌ل به کجا رسید و چرا حرف از فساد در این رشته زیاد شده است، بیا‌ن‌ کرد: یک سال و اندی است که می‌گویند در فو‌تبا‌ل فساد وجود دارد و ذهن مردم نسبت به این رشته تغییر کرده است. در فو‌تبا‌ل فساد نداریم شاید تخلفی باشد اما فسادی در این رشته وجود ندارد. این کلمه “فساد” که کلمه مناسبی نیست، درباره فو‌تبا‌ل مطرح شود که درست نیست. من در فدراسیون فو‌تبا‌ل حضور دارم و فسادی در آن نمی‌بینم.

کفاشیان ا‌دا‌مه‌ داد: رکن‌های قضایی فدراسیون زیاد است و آنها مسائل را به دقت بررسی می‌کنند و هیچ کس جرات فساد در فو‌تبا‌ل ندارد و به نظر من خیلی بد است که با استفاده از این کلمات ذهنیت مردم را تغییر دهیم.

او در پاسخ به این سوال که کمیسیون اصل “۹۰” از فرار مالیاتی ۲۵ میلیاردی اهالی فو‌تبا‌ل خبر داده است، نظرش در این باره چیست، گفت: نه. چنین مدرکی وجود ندارد و من از این موضوع خبری ندارم.

رییس فدراسیون فو‌تبا‌ل درباره این موضوع که قوه قضاییه اعلام کرده است، اگر کمیسیون اصل “۹۰” مجلس شورای اسلامی موضوع فساد فو‌تبا‌ل را به این قوه ارجاع دهد، آن را پی‌گیری خواهد کرد، بیا‌ن‌ کرد: قطعا هر مدرکی درباره فساد وجود دارد باید ارائه و پیگیری شود و ما نیز از آن حمایت خواهیم کرد.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که آیا تعداد تیم‌های دسته یک به صورت قطعی کاهش پیدا کرده است و دیگر نمی‌توان شرایط برای حضور مجدد تیم‌های با ریشه همچون نیروی زمینی در لیگ دسته یک فراهم کرد، خاطر‌نشان کرد: شنبه جلسه‌ای داریم که در آن به صورت قطعی همه چیز بررسی خواهد شد. با این حال طبق قانون این موضوع اجرا شده و دیگر نمی‌توان درباره تعداد تیم‌ها کاری انجام داد.

وی در پایان درباره هجدهمین همایش تجلیل از ورزشکاران و قهرمانان نیروی زمینی ارتش بیا‌ن‌ کرد: خوشحالم امروز فعالیت ورزشی خوبی صورت گرفت و ما در بین برادران نیروی زمینی ارتش بودیم. آنها در طول سال‌ها کمک زیادی به ورزش کرده‌اند و این باشگاه نسبت به باشگاه‌های دیگر با بودجه‌های بالا حرف‌های زیادی برای گفتن داشته است و به نظرم فعالیتشان در مسیر کمک به ورزش است.

انتها‌ی‌ پیا‌م/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi