پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:31:09 - یکشنبه 10 اردیبهشت 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رییس دانشگاه باهنر کرمان عنوان کرد:
استفاده از جوانان در عرصه اقتصاد با تأمین زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری مناسب
رییس دانشگاه باهنر کرمان گفت: امیدواریم بتوانیم با استفاده از روش‌های صحیح، کارها را به درستی تعریف کنیم و در کنار آن زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها را تأمین کنیم و جوانان از ظرفیت‌ها استفاده بیشتر و بهتر داشته باشند.

به گزارش دانشجو آزاد:  حسین اکبری‌فرد با اشاره به هفته کار و کارگر در پاسخ به این سوال که با توجه به نامگذاری سال به نام مهار تورم و رشد تولید، کارگران چه نقشی در عملیات‌ شدن این مهم دارند، گفت: موفقیت جامعه ایرانی، همواره در زمینه کار و فعالیت زبانزد بوده است.

رییس دانشگاه باهنر کرمان با بیان این‌که آن‌چه که در برخی شرایط کار و فعالیت اقتصادی را تحت تأثیر قرار می‌دهد، تورم است و تورم موجب انحراف منابع از فعالیت واقعی می‌شود، عنوان کرد: قیمت‌ها چراغ و راهنمایی است که به تولیدکنندگان علامت می‌دهند که منابع و دارایی فیزیکی است و منابع انسانی و پول را به چه کالایی اختصاص می‌دهند.

وی افزود: زمانی که نوسان قیمت‌ها را داریم و با رشد بی‌رویه و دائم قیمت‌ها مواجه هستیم، متأسفانه کارکرد قیمت‌ها از بین می‌رود و منابع به سمت فعالیت‌های واقعی هدایت نمی‌شود و آن‌ها را بیشتر در بازارهای غیر واقعی همچون طلا، ارز، خودرو، ملک و غیره می‌بینیم؛ بنابراین اگر بخواهیم فرهنگی که از پیشینیان وجود دارد را تداوم ببخشیم لازمه‌اش این است که منابع اقتصادی کشور را به سمت فعالیت‌های مبلغ و واقعی هدایت کنیم که برای این منظور تورم باید مهار شود تا کارکرد قیمت‌ها نقش خود را به خوبی ایفا کند.

اکبری‌فرد تصریح کرد: امسال به فرمان مقام معظم رهبری شعار سال مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شده است و در علم اقتصاد می‌دانیم اگر جامعه‌ای بخواهد رشد پیدا کند، نیاز به سرمایه‌گذاری دارد و سرمایه‌گذاری نیز تقاضا را زیاد می‌کند و این تقاضا موجب تورم می‌شود که در این زمینه باید نگاه و توجه واقعی به تورم داشته باشیم تا مهار شود.

رییس دانشگاه باهنر کرمان ابراز کرد: از منابع موجود و روش‌های به‌روز و علمی تاکنون به خوبی استفاده نکرده‌ایم اگر از همین منابع با استفاده از روش‌های درست استفاده کنیم می‌توانیم تولید محصول بیشتری داشته باشیم.

وی عنوان کرد: از سال گذشته مقوله دانش‌بنیان مطرح شده است که این مهم باید تبیین شود؛ جامعه‌ای که پویایی و تحرک در فعالیت‌های کسب و کار داشته باشد، جامعه‌ای پرنشاط و امیدوار است و امسال نیز شرایط اقلیمی استان کرمان بوده است و بسیاری از صنایع در این زمینه می‌توانند پویا و فعال باشند.

اکبری‌فرد خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با استفاده از روش‌های صحیح، کارها را به درستی تعریف کنیم و در کنار آن زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها را تأمین کنیم و جوانان از ظرفیت‌ها استفاده بیشتر و بهتر داشته باشند.

انتهای خبر/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi