پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

7:36:48 - یکشنبه 6 دی 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
استاد نجات اللهی با شهادتش چراغی برای نسل ها افروخت
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پیامی به مناسبت سالگرد شهادت استاد شهید دکتر کامران نجات اللهی نوشت: دکتر نجات اللهی با شهادت خود چراغی برای نسل های آینده

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل ازایرنا:پنجم دی ماه، سالروز شهادت استاد شهید دکتر کامران نجات اللهی فرصت ارزشمندی برای بزرگداشت استادی است که با شهادت خود هدایت گر نسل های آینده شد.
در ادامه این پیام آمده است: سالگرد شهادت اولین شهید آموزش عالی ، دکتر نجات اللهی را به خانواده آن شهید و جامعه علمی و دانشگاهی کشور تسلیت می گوییم.
کامران نجات اللهی معروف به استاد نجات اللهی (۱۳۳۰-۱۳۵۷) متولد بیجار، استاد دانشگاه پلی تکنیک تهران بود که در حمله مأمورین نظامی حکومت پهلوی به تحصن استادان و دانشجویان دانشگاه های تهران در وزارت علوم به شهادت رسید.
وی تحصیلات دوران کودکی را بنا به اقتضای شغل پدرش در شهرهای مختلف انجام داد ولی مقطع متوسطه را در دبیرستان دارالفنون گذراند.
نجات اللهی مدرک کارشناسی عمران را از دانشگاه علم و صنعت دریافت نمود و سپس وارد دانشگاه پلی تکنیک شد و کارشناسی ارشد را از همین دانشگاه دریافت نمود و بعد از آن در همان دانشگاه مشغول به تدریس شد.
در ۵ دی ۱۳۵۷ گروهی از دانشگاهیان جهت اعتراض به ورود گارد به دانشگاه ها و تعطیلی دانشگاه ها در وزارت علوم، واقع در خیابان ویلا، تحصن کرده بودند. در آن روز نجات اللهی در حالی که مشغول سخنرانی برای متحصنین بود، هدف گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید و در بهشت زهرا تهران به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi