پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

18:16:51 - پنجشنبه 5 شهریور 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
از واردات بی رویه تا همسنگ بودن اقتصاد مقاومتی با جنگ تحمیلی در کلام رهبری
یک استاد دانشگاه در گفتگو با دانشجو آزاد عنوان کرد:در زمان دفاع مقدس مسله مهم کشور جنگ تحمیلی بود و در حال حاضر مهمترین مساله اقتصاد مقاومتی است.

حجت الاسلام روح الله ناصحی مقدم در گفتگو با خبرنگار “دانشجو آزاد” در خصوص سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل یک ستاد فرماندهی قوی و هوشمند در زمینه اقتصاد مقاومتی گفت:در رابطه با این صحبت مقام معظم رهبری درباره  تشکیل یک ستاد فرماندهی قوی وهوشمند درزمینه اقتصاد مقاومتی باید توجه داشته باشیم موفقیت وعملی شدن اقتصاد مقاومتی فقط به حرف وتبلیغ دائمی در رسانه ها نیست.

مدرس حوزه ودانشگاه  افزود: مقام معظم رهبری در صحبت های شب گذشته خود به بحث واردات میوه اشاره ای داشتند که این مسئله هیچ سازگاری با مقوله اقتصاد مقاومتی ندارد، چرا که در قبال انواع میوه های وارداتی میوه های بهتر وبا کیفیت تری در داخل کشور وجود دارد اما با واردات میوه صدمه زیادی به بخش کشاورزی وارد می شود وزحمات یک کشاورزبیهوده تلقی می شود.

ناصحی مقدم با اشاره به برخی تبلیغات سوء دولت علیه تولیدات داخلی تصریح کرد: در دولت گاهی تبلیغات سوئی علیه تولیدات داخلی صورت میگیرد به طورمثال درصحبت های اخیر مسئولین این مسئله عنوان شد که چرا وقتی ما دسترسی به گندم دربازار جهانی با قیمت کمتری داریم باید در تولید گندم مورد نیاز خودکفا شویم وهزینه بیشتری را در قبال گندم بپردازیم.

وی در ادامه گفت: رهبری فرموده اند که گندم جزء نیازهای حیاتی است واینکه ما بخواهیم این نیاز حیاتی را از خارج تامین کنیم  رفتاری مغایر با اقتصاد مقاومتی داشته ایم و واردات بی رویه کالاهای خارجی مسئله اقتصاد مقاومتی را در حد حرف وشعار باقی گذاشته است.

مدرس حوزه ودانشگاه در رابطه با بخشی از سخنان رهبری در خصوص تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: رهبری در قسمتی از سخنان خود با اشاره به جنگ تحمیلی فرمودند همانطور که ما در زمان جنگ ستاد فرماندهی داشتیم باید در بحث اقتصاد مقاومتی هم ستاد فرماندهی داشته باشیم، رهبری با اشاره با این مسئله در واقع یاد آور شدند که درزمان دفاع مقدس مسله مهم کشور جنگ تحمیلی بود و در حال حاضر مهمترین مساله اقتصاد مقاومتی است، اما اینطور که مشخص است دولت حال حاضر توجهی به این مسئله ندارد واقتصاد مقاومتی تبدیل به شعار شده است .

ناصحی مقدم در پایان خاطر نشان کرد:اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی عملی شود باید این مسئله در راس امور واولویت های دولت  قرار گیرد و یک نهاد جدای از بدنه دولت اما زیر نظر دولت تشکیل شود که دغدغه این مسئله را دنبال کنند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi