پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

0:11:41 - یکشنبه 22 شهریور 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
از تقویت جریان تجدیدنظر طلب تا حمله عربستان به یمن
داوود گودرزی در جمع دانشجویان کرمانی موازی کاری ها و مکملهای آمریکا در کنار توافق هسته ای با ایران را بررسی کرد.

به گزارش “دانشجو آزاد“؛ داوود گودرزی در جمع دانشجویان کرمانی در رابطه با مکملهای توافق با ایران گفت: آمریکاییها برای متوقف کردن ایران تنها به توافق بسنده نکردند بلکه در کنار آن تلاش کردند مکملهایی برای توافق پیدا کنند.

این کارشناس سیاسی افزود: یکی از کارهای مکمل و همزمان آمریکا، تقویت جریان تجدیدنظر طلب و جریان فتنه در داخل، نفوذ دوباره در روزنامه های زنجیری بود که با سرعت و شتاب جلسه گرفته و خط می گیرند.

وی با اشاره به مکمل دوم اظهار داشت: مسئله دوم در عرصه فرهنگی است که در لایه های زیرین فرهنگی کشور یک نفوذ خزنده انجام بدهند و در حالیکه همه ما سرگرم این هستیم که وین و لوزان و توافق و برجام به کجا می رسد آنها در موسیقی و تئاتر و فرهنگ عمومی کشور نفوذ کرده اند که در این مدت قبح شکنی و هنجارشکنی های زیادی در کشور انجام شد.

گودرزی در ادامه گفت: از دیگر مکملها می توان به تاثیر بر روی افکار عمومی ملت ایران اشاره کرد مخصوصا قشر نخبه و راجع به این موضع که با آمریکا کار نداشته باشیم و زمان آشتی با آمریکا رسیده همانطورکه هاشمی رفسنجانی گفته بود امکان بازگشایی سفارت آمریکا نیز وجود دارد و از این جنس جملات از زبان نخبگان و اساتید دانشگاه بیرون آید تا روابط عادی سازی شود.

این کارشناس سیاسی در رابطه با موازی کاری های آمریکا در منطقه عنوان کرد: یکی از موازی کاری های آمریکا همزمان با مذاکرات، برهم زدن توازن قوا در منطقه بود، اینکه در اوج مذاکرات ایران و ۵+۱، عربستان به یمن حمله می کند همچنین تقویت داعش در عراق و سوریه که قدرت و توان ایران را کاهش دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بحث تضعیف آینده ایران مخصوصا از لحاظ صنعتی که در صحبتهایشان می گویند تا ۱۵ سال آینده ایران به این پیشرفتها نمی رسد تا ۱۰ سال آینده ایران در این بخشها متوقف است یعنی با این متن برجام می خواهند رشد صنعتی و علمی مار ا متوقف بکنند که قدرت ایران در منطقه کاهش یابد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi