پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

23:14:00 - شنبه 4 مهر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ارزش دانشجو به داشتن روحیه پرسشگر و جستجوگری است
وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه ارزش دانشجو به خاطر داشتن روحیه پرسشگر و جستجوگری است، گفت: شما دانشجویان می توانید با این روحیه نام ایران، ایرانی و جمهوری اسلامی را بیش از آنچه که امروز مورد قبول جهانیان است، در تمام دنیا مطرح کنید.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از ایسنا ، دکتر سید حسن هاشمی در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه علوم پزشکی تهران که با حضور دانشجویان جدیدالورود این دانشگاه صبح امروز در سالن اجتماعات ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، گفت: رشته پزشکی نه تنها مراقب مردم بلکه امین جان آنها است و شما دانشجویان باید بتوانید که در آینده به عنوان یک پزشک محرم راز بیمار خود باشید.

وی با اشاره به اینکه وجود مسائل اخلاقی در رشته پزشکی بسیار مهم و ضروری است، افزود: مسائل اخلاقی با رشته پزشکی در هم آمیخته شده‌اند و دانشجویان پزشکی باید بتوانند به گونه ای با مردم برخورد کنند که احساس اعتماد در آنها به وجود آید، تا نه تنها مشکلات جسمی بلکه مسائل روحی، جسمی و معنوی خود را با شما مطرح کنند.

وزیر بهداشت بیان کرد: دانشجویان پزشکی علاوه بر داشتن رفتار صحیح با بیمار باید بتوانند دانشجوی خوبی نیز باشند و با درس خواندن و داشتن مطالعه، مهارت های بسیاری را کسب کنند و آنچه که در حال حاضر باید به آن توجه کنند چیزی جز وظیفه درس خواندن نیست چراکه دانشجویان برای درست عمل کردن در آینده باید اکنون وظیفه درس خواندن خود را به نحوه احسن انجام دهند.

دکتر هاشمی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر دانشجویان علوم پزشکی وظیفه ملی میهنی خود را به خوبی و درستی انجام دهند و علوم پزشکی را جزو رشته های مقدس بدانند می توانند در خدمت مردم باشند چراکه این مسئله مهم است که پزشکان ما با مردم به بهترین شکل ارتباط برقرار کنند و با آنها به گونه ای برخورد کنند که دوست دارند با خودشان برخورد شود و این تنها راهی است که دانشجویان پزشکی می‌توانند موفق باشند.

وی توجه به دانش، علم و خدمت مسائل مهم در عرصه پزشکی دانست و در پایان خطاب به دانشجویان جدید الورود تصریح کرد: اگر شما دانشجویان بتوانبد در اول مسیر خود قدر اساتید، شرایط کنونی و دانشگاهی که در آن پذیرفته شده اید را بدانید، می توانید در آینده نه تنها پزشکی موفق شوید بلکه برای کشور مایه سربلندی باشید.

انتهای پیام

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi