پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

8:57:51 - سه شنبه 4 خرداد 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ارائه کیت‌های تعیین هویت افراد توسط محققان ایرانی
محققان ایرانی کیت‌های تعیین هویت افراد را در نمایشگاهی که در حاشیه کنگره ملی ژنتیک برگزار شده است، ارائه کردند.

به گزارش “دانشجوآزاد” امینی محقق ایرانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: کیت‌های تعیین هویت افراد بیش‌تر برای تعیین هویت اجساد یا شهدای گمنام استفاده می‌‌شود.

وی افزود: این کیت‌ها نمونه مشابه داخلی ندارد و فقط یک کمپانی آمریکایی آن را تولید می‌کند و ما دومین کمپانی تولیدکننده این کیت‌ها در دنیا هستیم.

امینی اضافه کرد: کیت‌های تولید ایران از نظر کیفیتی به طور کامل با نمونه مشابه خارجی برابری می‌کند و حتی در بسیاری از موارد تعداد محل‌هایی که ما می‌توانیم با این کیت‌ها بررسی کنیم، بیش‌تر از نمونه خارجی است.

به گفته این محقق ایرانی کیت‌های تولید ایران از نظر قیمت نیز یک‌سوم مشابه خارجی هستند و در حال حاضر این کتیت‌ها به تولید انبوه رسیده است.

امینی افزود: استفاده از این کیت‌ها به این صورت است که نمونه‌هایی از پزشکی قانونی یا پلیس آگاهی از خون،‌ استخوان یا بافت اجساد به ما معرفی می‌شود و ما بر اساس نمونه مشابه فرد دوم، تعیین هویت را انجام می‌دهیم و مشخص می‌شود که فرد متعلق به چه خانواده‌ای است.

شایان ذکر است کنگره ملی ژنتیک ایران، از اول خرداد در سالن همایش‌های دانشگاه شهید بهشتی برگزار شده و امروز آخرین روز برگزاری این کنگره است.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi