پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

18:45:57 - دوشنبه 7 مرداد 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مدیرکل محیط زیست استان کرمان؛
اختصاص بودجه ی ۱۰۰ میلیارد تومانی برای مقابله با ریزگردها
شاکری بیان کرد:با دستور مقام معم رهبری ۱۰۰ میلیارد یورو بودجه از صندوق توسعه کشور برای مقابله با گرد وغبار در سطح کشور اختصاص داده شده است که مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان به استان کرمان اختصاص دارد.

مرجان شاکری مدیرکل محیط زیست استان کرمان صبح امروز در اتوبوس مطالبه گری در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه حضور یافت و در پاسخ به سوالات خبرنگاران بابیان اینکه  مس سرچشمه همچنان آلاینده است عنوان کرد:کارخانه مس سرچشمه  برنامه ۵ ساله برای حذف سولفور از گازهای خروجی کارخانه داشته که در پایان سال ۹۷ این کار انجام و کارخانه اسید فعال شده است اما موارد دیگری از جمله آلودگی خاک، پساب و  … وجود دارد و این واحد اقدامات بسیار موثری را انجام می دهد.

شاکری در خصوص پروژه هتل بام کرمان اظهار کرد: با این پروژه محیط زیست هیچ گونه مخالفتی نکرده است زیرا در صورتی می توانیم مخالفت کنیم که پروژه ای با ضوابط ما همخوانی نداشته باشد و درباره هتل ها و گردشگری کدبندی دارد و این پروژه در چهار محدوده مشخصه ی محیط زیست یعنی پارک ملی، اثر ملی، پناه گاه ملی، منطقه ی حفاظت شده  قرار نداشته اما فعلا این پروژه متوقف شده است..

وی درباره وضعیت تالاب جازموریان خاطر نشان کرد: احیای تالاب جازموریان نیازمند اقدام جمعی جدی است که در این راستا دستگاه هایی همچون آب منطقه ای، منابع طبیعی و … باید پای کار باشند و در سفر رییس سازمان برنامه و بودجه کشور مورد موافقت واقع و برنامه ۵ ساله ای در قالب سند گرد و غبار استان تصویب که در دست اقدام است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان بیان کرد: تالاب جازموریان در حوزه کرمان و سیستان و بلوچستان است و باید این همت در این استان نیز صورت گیرد که در همین راستا  برنامه مشترکی اخیرا توسط جهاددانشگاهی استان کرمان به عنوان مجری تدوین برنامه جامع تالاب در چابهار داشتیم که امیدواریم با اقدامات موثر کار پیگیری شود.

وی در خصوص راهکارهای اداره محیط زیست برای از بین بردن ریزگردهای استان اظهار داشت: سند جامع گرد و غبار تهیه و در شورای برنامه ریزی استان نیز مصوب شده است .

این مقام مسئول تصریح کرذ: در سال جاری بودجه ۱۰۰ میلیون یورویی از صندوق توسعه کشور با دستور مقام معظم رهبری مبنی بر مقابله با گرد وغبار در سطح کشور اختصاص داده شد که از این رقم با پی گیری های استانداری و سازمان برنامه و بودجه رایزنی و اهمیت و پی گیری های برنامه ها را در استان کرمان متذکر شدند و مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان به استان کرمان اختصاص یافت که قرار شد در شمال استان کرمان دو هزار هکتار و در قسمت جنوب ۴ هزار هکتار نسبت به کاشت گونه گیاهی اقدام شود.

شاکری در پایان بیان کرد: گردو غبار های استان متاثر از چند حوزه است که این کانونهای گردو غبار مورد بازنگری و شناسایی شده که بزودی برنامه تدوین در رابطه با اطلاعات و دیتا بیسا به استانها دیگر نیز ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/ی

بر چسب ها:
پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi