پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

1:35:18 - چهارشنبه 2 دی 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اختراع دانشجوی کرمانی جهت ترمیم پوست بدون عوارض لیزر
محمدنصیر رستمی دانشجوی نخبه کرمانی دستگاه پلاسما جت جهت ترمیم پوست را با حذف امواج مضر لیزر ابداع کرد.

محمد نصیر رستمی در گفتگو با خبرنگار “دانشجو آزاد” با معرفی خود گفت: بنده دانشجوی کارشناسی ارشد رشته فیزیک اتمی و مولکولی در دانشگاه شهید باهنر کرمان می باشم که دوره کارشناسی را نیز در همین رشته در دانشگاه ولیعصر فسنجان (عج) گذراندم.

این دانشجوی نخبه کرمانی در رابطه با فعالیت های پژوهشی خود اظهار داشت: در دوره کارشناسی پروژه دستگاه شنود لیزری را انجام دادم و درحال حاضر در حال انجام پروژه پلاسما جت برای کاربرد پزشکی می باشم.

رستمی ادامه داد: این پروژه با همکاری امیر فلاحت و سرپرستی دکتر علیرضا گنجویی مسئول طرح در حال انجام است.

وی با اشاره به اختراع جدیدش عنوان کرد: این دستگاه همانند دستگاه برش لیزر می باشد ولی امواج مضر لیزر حذف شده است؛ تابحال نمونه اولیه دستگاه ساخته شده و در حال انجام بهینه سازی می باشیم.

رستمی با اشاره به برخی کاربردهای پلاسما جت در پزشکی تصریح کرد: این دستگاه در بحث زیباسازی پوست، رفع چین و چروک، از بین بردن جای زخم و بخیه کاربرد دارد همچنین جهت برش پوست در برخی کاربردهای پزشکی استفاده می شود.

دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه باهنر کرمان افزود: زمینه های فیزیک پزشکی، طیف سنجی و شبیه سازی کامپیوتری پلاسما مقالاتی درحال نگارش می باشند که در کنفرانس های امسال و سال آینده ارائه خواهند شد.

رستمی در پایان با اشاره به مراحل ثبت اختراع خود خاطرنشان کرد: ثبت اختراع و تجاری سازی پلاسما جت پس از اخذ مجوزهای لازم از وزارت بهداشت انجام خواهد شد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi