پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

23:29:13 - سه شنبه 21 مهر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
احیای واحد درسی کارآموزی در دانشگاه ها
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طی سال های گذشته نقش واحد درسی کارآموزی در دانشگاه ها کمرنگ شده و برای داشتن فارغ التحصیلان کارآمد باید این واحد درسی در دانشگاه ها احیا شود.

به گزارش”دانشجو آزاد“به نقل از خبرگزاری مهر:محمدرضا نعت زاده عصر امروز در نشست با روسای دانشگاهها و پارک های علم و فناوری اظهار داشت: برای داشتن فارغ التحصیلان دانشگاهی کارآمد باید نقش واحد درسی کارآموزی در دانشگاه ها تقویت شود و این درحالی است که در رشته های فنی و مهندسی این واحد درسی بیش از گذشته باید جدی گرفته شود.

وی اضافه کرد: در کشورهای دیگر فارغ التحصیلان دانشگاهی یک سال از زمان تحصیل خود را در صنایع مختلف می گذرانند و بدون حضور در صنعت نمی توانند فارغ التحصیل شوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ساختار آموزش عالی کشور باید بازنگری شود، گفت: ما باید دانشجویانی در دانشگاه ها تربیت کنیم که این افراد بعد از فراغت از تحصیل علاوه بر ایجاد شغل برای خود بتوانند برای دیگر افزاد نیز اشتغال زایی داشته باشند.

نعمت زاده تاکید کرد: ما باید بدانیم نمی توان تنها با یک مقاله سطح بالا به محصول صنعتی رسید بلکه تبدیل علم به محصول و ثروت نیازمند طی یک فرآیند است که این فرآیند باید در کشور به درستی اجرا شود.

وی گفت: ذیل شهرک های صنعتی کشور تاکنون ۵ شهرک تخصصی فناوری راه اندازی شده است که تمامی این شهرک ها با بودجه بخش خصوصی ایجاد شده اند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: این وزارتخانه برنامه های مختلفی برای حمایت از فناوری و ارتباط جامعه دانشگاهی با بدنه صنعتی کشور دارد که در این راستا می توان به اجرای فرصت های مطالعاتی در صنعت و دورهای پسا دکتری صنعتی اشاره کرد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi