پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:40:21 - شنبه 8 فروردین 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
احساس خطر آل سعود از حاکمیت گروه انقلابی متمایل به تشیع در یمن / روسیه در مجامع جهانی و سازمان ملل مدافع یمن خواهد بود
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمان: رژیم آل سعود از اینکه یمن به دست گروهی انقلابی افتاده که متمایل به تشیع است، احساس خطر کرده و تلاش می کند زیرساختهای یمن را از بین ببرد

محمدحسین عباسی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفتگو با خبرنگار دانشجو آزاد در رابطه با حمله رژیم سعودی به یمن گفت: رژیم سعودی از یک سو به دنبال بازیابی جایگاه از دست رفته خود در مناسبات منطقه ای است اما مطمئنا این حرکت آنها نتیجه عکس خواهد داد و باعث تزلزل بیشتر این رژیم می شود و حرکتی برای فروپاشی این نظام خواهد بود.

وی افزود: از طرف دیگر با توجه به موقعیت جغرافیایی یمن در جنوب عربستان سعودی، رژیم آل سعود از اینکه یمن به دست گروهی انقلابی افتاده که متمایل به تشیع است، احساس خطر  کرده و تلاش می کند زیرساختهای یمن را از بین ببرد تا از گسترش انقلاب اسلامی جلوگیری کند اما مطمئنا در این راه موفق نخواهد بود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به نقشه استکبار جهانی در منطقه خاورمیانه تصریح کرد: از هنگام ورود آمریکا به خاورمیانه همیشه خط فکری آنها ایجاد اختلافات داخلی و قومی و مذهبی در منطقه بوده است و مسئله اخیر یمن نیز بدنبال سناریویهای قبلی آنها است.

این فعال دانشجویی در رابطه با واکنش روسیه در قبال این بحران عنوان کرد: روسیه در مجامع جهانی و سازمان ملل به احتمال زیاد و با دید خوشبینانه مدافع یمن خواهد بود چون بعد از قضایای اوکراین و تحریمهای روسیه، این کشور برای حفظ منافع خود احتمالا موضع حمایت می گیرند.

محمدحسین عباسی در پایان بیان داشت: مردم یمن انقلاب را می خواهند و منصور هادی اگر در یمن جایگاهی داشت که فرار نمی کرد و به همین دلیل آمریکا به طور مستقیم وارد جنگ با یمن نشده و از طریق عربستان عمل کرده تا جایگاه دیپلماسی خود را از دست ندهد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi