پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

18:48:06 - پنجشنبه 27 بهمن 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس پژوهشگاه علوم و تکنولوژی پیشرفته خبر داد
اجرای ۲۰ طرح پژوهشی برون سازمانی در سال ۱۴۰۱ در دانشگاه هایتک کرمان
رئیس پژوهشگاه علوم و تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی وابسته به دانشگاه هایتک کرمان گفت: از ابتدای امسال تاکنون اجرای ۲۰ طرح پژوهشی برون سازمانی مبتنی بر رفع نیازهای اساسی پژوهشی صنایع و بخش‌های مختلف خصوصی و دولتی استان در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان نهایی شده است.

به گزارش دانشجو آزاد:   دکتر هادی بیت اللهی امروز ۲۶ بهمن ماه با اعلام این خبر افزود: طرح های خارج از دانشگاه اعضای هیئت علمی بیشتر در زمینه مطالعات کشاورزی، محیط زیست، شیمی، برق، انرژی، عمران، معدن، زمین شناسی و سایر حوزه ها با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال است.

به گفته وی، اجرای چنین طرح هایی منجر به رفع نیازهای درخواست کنندگان دستگاه های مختلف از جمله جهاد کشاورزی،  منابع طبیعی، سازمان محیط زیست، اداره گاز،  شرکت های برق و همچنین حوزه انرژی های نو، رفع نیازهای صنعتی و سایر زمینه ها می شود.

بیت اللهی با تشکر از اعضای هیئت علمی و پژوهشگران دانشگاه، پژوهش را از اساسی‌ترین نیازها برای نیل به پیشرفت و توسعه همه‌جانبه یک کشور دانست که منجر به دانایی و توانایی جامعه، تولید اشتغال و ثروت، دستیابی به رفاه و امنیت اجتماعی و در نهایت استقلال، خودکفایی و اقتدار جامعه شده تا زمینه‌ساز آینده‌ای درخشان برای آن کشور می شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های دانشگاه نسل سوم و ایجاد ارزش‌افزوده دانش و پژوهش بیان کرد: مأموریت حوزه پژوهشگاه و معاونت پژوهشی می‌تواند با پایبندی به دستورالعمل‌ها در دو بخش کلی توسعه بنیادی فعالیت‌های پژوهشی و برنامه‌ها و طرح‌های درآمدزایی به‌عنوان پرچم‌دار در این بخش مورد توجه قرار گیرد.

رئیس پژوهشگاه علوم و تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی دانشگاه هایتک عنوان کرد: براساس نسبت اعضای هیئت علمی و تجهیزات موجود، دانشگاه تحصیلات تکمیلی، صنعتی و فناوری پیشرفته جزو دانشگاه های پیشرو کشوری در حوزه ارتباط با صنعت است.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi