پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:01:41 - پنجشنبه 20 فروردین 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اجرای مناسب طرح توسعه ورزش همگانی و قهرمانی می‌تواند ورزش استان را به‌ مقصد و جایگاه ایده آلی در سطح کشور‌ برساند
در نشستی با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان برنامه‌های بخش عملیاتی و اجرایی طرح توسعه ورزش همگانی و قهرمانی تشریح شد.

به گزارش “ورزش خبر ” دراین  نشست که بین  ‌محمود محمودی‌نیا مدیر‌کل ورزش و جوانان استان کرمان با مسئولان ۱۲ هیئت ورزشی که در مرحله نخست اجرای طرح توسعه ورزش همگانی و قهرمانی ورزش استان حضور دارند‌ برگزار شد ، برنامه‌های بخش عملیاتی و اجرایی این طرح در فاز نخست تشریح شد.

‌این نشست با حضور مسئولانی از هیئت‌های ژیمناستیک، هندبال، کاراته، بسکتبال، کشتی، دوچرخه‌سواری، فوتبال، تکواندو، ووشو، والیبال، پهلوانی و زورخانه‌ای، فوتبال و هیئت ورزش‌های همگانی برگزار شد.

محمود محمودی‌نیا مدیر‌کل ورزش و جوانان استان کرمان در این نشست طی سخنانی اظهار داشت: اجرای بخش عملیاتی و اجرایی طرح توسعه ورزش همگانی و قهرمانی ورزش استان اولویت برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان در سال جاری است.

وی به تغییر نگرش ‌مسئولان ارشد استان‌ کرمان به ورزش پس از تدوین و ارائه طرح توسعه ورزش همگانی و قهرمانی اشاره کرد و بیان داشت: اجرای مناسب این طرح می‌تواند ورزش استان را به‌ مقصد و جایگاه ایده آلی در سطح کشور‌ برساند.

محمودی‌نیا بیان داشت: یکی از ابزاری‌های موفقیت در برنامه‌ها منابع مالی است و تاکنون برای اجرای طرح توسعه ورزش همگانی و قهرمانی اعتبار خوبی جذب شده و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک بتوانیم با جذب اعتبارات دغدغه و‌ نگرانی مالی پیرامون‌ اجرای طرح توسعه ورزش همگانی و قهرمانی نداشته باشیم.

وی خواستار حضور فعال و جدی هیئت‌های ورزشی استان و شهرستان‌ها در این طرح شد و افزود: ۱۲ رشته در مرحله نخست اجرای طرح توسعه ورزش ‌حضور دارند و مسئولان این هیئت‌ها و رشته‌های ورزشی باید تا پایان فروردین‌ماه سال جاری با حضور در برنامه‌های در نظر گرفته شده با ‌چگونگی نحوه اجرای طرح آشنا شوند.

محمودی‌نیا بیان داشت: در طرح توسعه ورزش همگانی و قهرمانی استان چهار هسته اولیه شامل پایگاه‌های استعدادیابی، کانون‌های ورزشی‌، پایگاه‌های قهرمانی و پایگاه‌های مرکزی ورزش قهرمانی در نظر گرفته شده است و در این مراکز برنامه‌های مطابق برنامه‌ریزی انجام گرفته، اجرا می‌شود.

مدیر‌کل ورزش و جوانان استان کرمان ادامه داد: برای مثال در پایگاه‌های استعدادیابی ورزشکاران در رده‌های سنی هشت تا ۱۳ سال تحت نظر مجری طرح که غالبا بخش خصوصی و اداره کل ورزش و جوانان است، استعدادیابی می‌شود‌.

محمودی‌نیا بیان داشت: در مرحله نخست اجرای این طرح پنج پایگاه استعدادیابی در پنج شهرستان کرمان، کهنوج، راور، بم و شهربابک فعالیت خود را به صورت سه ماهه آغاز می‌کنند.

وی ابراز داشت: در این مرحله ۹۲ آکادمی قهرمانی در پنج شهرستان در مرحله نخست ویژه ورزشکاران ۱۴ تا ۱۸ سال فعالیت خود را آغاز می‌کنند و ۲۱۰ کانون ورزشی در این مرحله در پنج شهرستان در سنین هشت تا ۱۳ سال آغاز به‌کار خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد ۲۱ آکادمی قهرمانی ویژه ورزشکاران دختر و پسر و ۴۲ کانون ورزشی در شهر کرمان دایر می‌شود.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi