پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

8:26:41 - شنبه 14 شهریور 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اجازه دهید نخبگان بورسیه اطلاعات علمی خود را ارایه دهند
جمعی از دانشجویان بورسیه طی نامه‌ای از رئیس سازمان صدا و سیما خواستند تا اجازه دهد نخبگان بورسیه اطلاعات علمی خود را به مردم ارایه دهند و از ظلمی که به آنها شده پرده بردارند.

به گزارش “دانشجو آزاد “به نقل از فارس،جمعی از دانشجویان بورسیه طی نامه‌ای از سرافراز رئیس سازمان صدا و سیما خواستند تا اجازه دهد نخبگان بورسیه اطلاعات علمی خود را ارایه دهند.

این دانشجویان در ابتدای نامه خود خطاب به سرافراز آوردند: دانشجویان و دانش آموخته بورسیه، ماه‌هاست از رسانه‌ها و خبرگزاری‌های مختلف، درخواست ورود و روشنگری در مورد وضعیت مظلومانه بورسیه‌ها را داشته و خواهان بررسی ابعاد و زوایای پیدا و پنهان این سناریوی رازآلود و افشای اهداف مکتوم آن هستند.

این دانشجویان افزودند: با عنایت به سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و نگاه به حجم اعمال ظالمانه و حرکات خارج از روال و قانون در این پرونده توسط فتنه گران، لزوم حضور و ورود صدا و سیما و پخش برنامه های تخصصی در این فتنه آکادمیک و برپاداشتن یک ۹ دی دیگر در برخورد با این فتنه، لازم و واجب به نظر می رسد.

دانشجویان بورسیه تأکید کردند که مسلما ۹ دی آکادمیک، برنامه ریزی فتنه گران برای بی خاصیت کردن دانشگاه‌ها و شکستن اقتدار علمی و ایجاد افت در رشد علمی را خنثی کرده و مراکز آکادمیک را به روال اصلی خود باز می‌گرداند.

دانشجویان در نامه خود خطاب به سرافراز ادامه دادند: این روزها دانشجویان بورسیه در آستانه سال جدید با بلاتکلیفی و سرگردانی عجیبی روبرو شده و به دلیل اقدامات کاملا سیاسی، هیچ دورنمای روشنی از حل مساله خود از طرف وزارت علوم نمی‌بینند. از سوی دیگر دانش آموختگان نخبه و مظلوم دارای مدرک دکتری که دارای درخشان ترین رزومه‌های علمی و پژوهشی هستند با کارشکنی دانشگاه‌ها و آیین نامه‌های نامرئی وزارت علوم روبرو شدند و در ترم جاری تحصیلی نیز باید معطل و سرگردان باقی بمانند.

این دانشجویان در ادامه نامه خود آوردند: نمونه‌هایی از دانشمندان نخبه در میان دانش آموختگان بورسیه‌ای که با این ظلم خائنانه روبرو شده‌اند و از دانشگاه‌های درجه دو و سه، عدم نیاز غیرقانونی گرفتند، وجود دارد که ما حاضر و مایل به ارائه اطلاعات علمی آنها به شما و حضور آنها در برنامه‌های مختلف تلویزیونی هستیم. امید آن داریم که با مساعدت حضرتعالی، امکان حضور و معرفی این افراد در صدا و سیما فراهم شود.

در ادامه این نامه تأکید شد که دانشجویان بورسیه آمادگی کامل دارند در نشست‌های مختلف، ابعاد متفاوت ظلم به بورسیه‌ها و افت حیرت آور شتاب رشد علمی کشور را به صورت تخصصی مورد بحث قرار دهند و در این زمینه، چندین بار وزیر علوم را نیز به پاسخگویی و مناظره دعوت کرده ولی تا کنون پاسخی از طرف وزیر دریافت نشده است.

دانشجویان بورسیه در پایان نامه خود از سرافراز خواستند که ویروس فتنه گری را با روشنگری عالمانه از کالبد سازمان امور دانشجویان زدوده و اقدام ناقلان این ویروس مرگبار را با اعجاز رسانه، بی اثر و خنثی کند.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi