پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:54:51 - دوشنبه 12 مهر 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور:
اثر گذاری جمهوری اسلامی در منطقه خار چشم دشمنان شده است/عده ای می خواهند با ترفند دو قطبی کردن کشور خود را در عرصه سیاست نگه دارند
رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور گفت: با توجه به ظرفیت انقلاب اسلامی نسبت به ده سال گذشته و تاثیر گذاری انقلاب برنظام بین الملل و قدرت منطقه ای جمهوری اسلامی ایران می توان گفت کشور اثر گذاری خوبی را در منطقه دارد به گونه ای که غربی ها ایران را خاری در چشم خود می بینند.

دکترحسین قدیانی در جلسه هم اندیشی با دانشجویان در  “دانشجوآزاد”گفت:از آنجه که امروز انقلاب اسلامی به عنوان یک منشا بین المللی مطرح می شود و با توجه به نقاط عطف بیان شده از سوی علمای روابط بین المللی اگر مسئولین سیاسی بتوانند از این تقاط عطف استفاده کنند می توانند نقش خود را در نظام بین الملل بالا ببرند.

وی با بیان این آمریکا در سال ۱۸۸۰ یک کشور منزوی  و در سال ۱۹۸۰ یک کشور قدرتمند مطرح شد،بیان کرد:از آنجا که آمریکا از طریق جنگ های داخلی توانست تبدیل به یک ابر قدرت شود بنابراین این یک بحث جدی است که باید مورد مورد مطالعه قرار گرفته شود.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور افزود:نطفه عطف انقلاب اسلامی شعار نه شرقی،نه غربی جمهوری اسلامی بود،ادعای بزرگی که بسیاری از دولتمران غرب در آن زمان نمی پذیرد و خوشبختانه این نظام ارسال ۱۹۹۰خود را نشان داد و باتوجه به سختی های ظاهری تاثیر در نظام بین المللی بیشتر می شود.

وی با مهم دانستن نقش دانشجویان درعرصه های مختلف کشور،تاکید کرد:مهم بودن نقش دانشجویان را به خوبی می توان در کلام مقام معظم رهبری مشاهده کرد چرا که ایشان همیشه نکات حساسی را درجمع دانشجویان مطرح کرد.

وی تصریح کرد:در آخرین دیدار بسیج دانشجویی با مقام رهبری که ۸۶/۲/۳۱بود ایشان آرایشی از نظام بین المللی را تشریح کردند با آرایشی که شامل ساختار سیاسی،نظام سلطه و ضد سلطه بود در این دیدار مقام معظم رهبری امریکا را سرکرده نظام های سطله دانست و سایر را ضد سلطه دانست.
انقلاب اسلامی اثر گذاری خوبی در منطقه داشته است
قدیانی افزود: با توجه به ظرفیت انقلاب اسلامی نسبت به ده سال گذشته و تاثیر گذاری انقلاب برنظام بین الملل و قدرت منطقه ای جمهوری اسلامی ایران می توان گفت کشور اثر گذاری خوبی را در منطقه دارد به گونه ای که غربی ها ایران را خاری در چشم خود می بینند.

وی تشریح کرد:تحریم ها محاصره اقتصادی است که در گذشته و اوایل انقلاب وجود داشت بلکه امروز نوع بیان آن عوض شده است اگرگذشته تحریم و محاصره اقتصادی برروی حداقل ها بود امروزه تحریم برروی حداکثرها است.

مقام معظم رهبری بیان داشتند “من به مذاکرات خوش بین نیستم “
وی در خصوص برجام وو مسائل دیپلماتیک  در این رابطه گفت:بسیار معتقد بودند اگر با غربی ها وارد گفتگو شویم و به کدذخدا توجه کنیم ،مشکلاتمان حا خواهد شد این رسالتی بود که مقام معظم رهبری بیان داشتند “من به مذاکرات خوش بین نیستم ” و اکنون بعد از گذشت سه سال شاهد بدعهده های طرف مقابل مذاکره هستیم.

دو قطبی شدن مسائل سیاسی و دیپلماتیک در فضای کشور

وی به دو قطبی شدن مسائل سیاسی و دیپلماتیک  اشاره کرد و گفت:بسیاری می خواهند با ترفند دو قطبی خود را درعرصه سیاست نگه دارند و اندیشه ها را به سمت داخل و خارج از کشورببرند،همان طور گه در انتخابات مجلس شاهد فضای دو قطبی کشور بودیم.

قدیانی در پایان بیان داشت:حضور احمدی نژاد در انتخابات یکی از دلایل دو قطبی شدن جامعه بود که با کنار رفتن احمدی نژاد این دو قطبی بودن تقریبا در این فضا شکسته شد.
انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi