پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

5:32:10 - پنجشنبه 20 شهریور 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اتاق ایران دردانشکده علوم انسانی واجتماعی دانشگاه تونس گشایش می یابد
اتاق جمهوری اسلامی ایران در دانشکده علوم انسانی واجتماعی دانشگاه تونس با هدف افزایش ظرفیت همکاری های علمی و دانشگاهی دو کشور گشایش می یابد.

به گزارش دانشجو آزاد به نقل از ایرنا، دکتر« حیات عمامو» رییس جدید دانشکده علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه تونس در دیدار با « صادق رمضانی گل افزانی» رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از پیشنهاد راه اندازی اتاق ایران در این دانشکده استقبال کرد.

دانشکده علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه تونس با بیش از ۷هزار دانشجو در سه مقطع تحصیلی از کهن ترین دانشکده های این کشور دارای ظرفیت بالایی برای همکاری های دوجانبه با دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران است.

خانم عمامو که متخصص تاریخ است، تاکید کرد که علاقه مند است تفاهم نامه های همکاری با دانشکده های تخصصی ایران امضا کند.

شانزدهمین رییس دانشکده علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه تونس گفت که تمایل دارد زمینه تبادل استاد و دانشجو، تدریس زبان فارسی ، برگزاری کارگاه های علمی در زمینه فلسفه ،تاریخ ،میراث فرهنگی ، باستان شناسی وهنرهای زیبا ، آموزش خط نستعلیق و تذهیب میان این دانشکده و دانشکده های تخصصی ایران فراهم شود.

رایزن فرهنگی ایران در تونس نیز روابط فرهنگی وعلمی جمهوری اسلامی ایران و تونس را بسیار خوب ارزیابی کرد.

وی با اشاره به سفر وزیر آموزش عالی تونس به ایران وامضای تفاهم نامه همکاری و همچنین سفر جمعی از اساتید و مدیران دانشگاه های تونس به ایران، افزود:امیدواریم که شاهد تحولی جدی درمعرفی ظرفیت های علمی، ادبی و تمدنی دو کشور و گسترش این روابط در آینده باشیم.

رمضانی به شروع تدریس زبان فارسی در دانشگاه تونس با حضور دکتر سامخانی استاد اعزامی از جمهوری اسلامی ایران اشاره و ابراز امیدواری کرد که فعالیت اتاق ایران در آینده نزدیک در دانشکده علوم انسانی و اجتماعی این دانشگاه شروع شود.

دو طرف بر ضرورت اجرای تفاهم نامه ها وتوافقات امضا شده میان دو کشور بویژه در بخش های فرهنگی، هنری، علمی و آموزشی تاکید کردند.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi