پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:40:56 - دوشنبه 5 مرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ابتلا به آلزایمر با تماشای بیش از حد تلویزیون
مطالعات جدید نشان می‌دهد که تماشای بیش از حد تلویزیون و فعالیت فیزیکی کم سبب کاهش حافظه در بزرگسالی و بروز آلزایمر در کهنسالی می‌‌شود. .

به گزارش “دانشجو آزاد” ، تماشای بیش از حد تلویزیون و فعالیت فیزیکی کم سبب کم شدن حافظه در بزرگسالی و بروز آلزایمر در کهن‌سالی خواهد شد.

مطالعات جدیدی که دانشمندان از موسسه کالیفرنیای شمالی در سان‌فراسیسکو و آموزش و پرورش (NCIRE) و در انجمن آلزایم مطرح شده است این مطالب را اثبات کرد.

در این مطالعه توصیه شده است که بزرگسالان ۱۸-۶۴ باید حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت هوازی با شدت متوسط یا ۷۵ دقیقه فعالیت هوازی در هفته داشته باشند.

بر اساس این تحقیق، عدم فعالیت‌های فیزیکی و رفتاری تحرک و نشستن بیش از حد مقابل تلویزیون سبب اضافه وزن،‌ چاقی خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ و افزایش خطر بیماری‌های قلبی- عروقی می‌شود.

این محققان نشان دادند که تماشای بیش از حد تلویزیون، می‌تواند اثر نامطلوبی بر عملکرد مغز بگذارد.

مطالعه‌ی این تیم شامل مطالعه روی ۳٫۲۰۰ نفر بزرگسال ۳۰-۱۸ ساله بوده است.

محققان این تحقیق میزان تماشای تلویزیون شرکت کنندگان و سطح فعالیت بدنی آنها را ارزیابی و ثبت کردند.

در این مطالعه، تماشای زیاد تلویزیون به عنوان تماشای بیش از ۴ ساعت در روز تعیین شده بود.

درحالی که فعالیت بدنی کم به عنوان فعالیت زیر ۳۰۰ کیلو کالری و در هر جلسه به مدت ۵۰ دقیقه و سه بار در هفته تعریف شده بود.در پایان  دوره مورد مطالعه از شرکت کنندگان از نظر حافظه، عملکرد اجرایی و سرعت پردازش آزمون گرفته شد و در نهایت محققان دریافتند که تماشای تلویزیون به میزان بالا و فعالیت فیزیکی کم منجر به کم شدن حافظه و بروز آلزایمر می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi