پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

0:12:53 - یکشنبه 29 آذر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ائتلاف اصولگراین خواب اصلاح طلبان را پریشان خواهد کرد/ دو فتنه ۷۸ و ۸۸ نتیجه قانون شکنی بحران زیست ها بود
زاکانی در جمع خبرنگاران کرمانی گفت:درفتنه ۸۸ با قانون شکنی و ایجاد هرج و مرج، حریم امنیت کشور را شکستند.

دیدگاه هاشمیون جنگ هشت ساله جهت صدور انقلاب را نیز افراط می داند

به گزارش “دانشجو آزاد” علیرضا زاکانی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص فتنه چهارم گفت: در حال حاضر دو نظر در کشور وجود دارد که هر دو نظر تضعیف کشور و رفتن به سوی التهاب را محکوم می کنند یک نظر مربوط به آقای هاشمی است که دوست دارد جامعه را دو قطبی کند و یک دو گانه کاذب را ایجاد کرده و استدلال می کنند افراط در حوزه انقلاب اسلامی موجب جنگ است و حتی جنگ هشت ساله را هم مقدماتش را افراط در صدور انقلاب بر می شمرند، این دیدگاه در حوزه هسته ای و دیگر حوزه ها دو گانه می بندند و جای تاسف دارد رسانه های بیگانه یک تهدید کاذب را برای جامعه ایجاد کنند و قصد دارند از قبل امکانی را برای پیروزی در انتخابات ایجاد کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: در حوزه‌ی هسته‌ای و سایر حوزه‌ها دوگانه‌هایی ایجاد می‌کنند و با توجه به فضای تبلیغی که در خارج و داخل دارند و متاسفانه در خارج نیز حمایت می‌شوند، به دنبال ایجاد فضای روانی و کاذب هستند تا در انتخابات زمینه پیروزی را برای خود فراهم کنند.

وی اظهار داشت: این نگاه عملا به تهدید کمک می‌کند و تهدیدات متعددی را به انقلاب اسلامی تحمیل می‌نماید، اگر امروز انقلاب در منطقه توسعه یافته و ایران جزیره باثباتی است که ثبات را در منطقه صادر می‌کند، این نگاه دارد بن مایه‌های ثبات داخلی را هدف قرار می‌دهد که زمینه تضعیف کشور و طمع حمله برای دشمنان را فراهم می‌کند.

زاکانی تصریح کرد: حرف‌های خلاف قانون اساسی را مطرح و پشتوانه‌های اساسی نظام را تضعیف می‌کنند از جمله این حرف‌ها، ناظر به رهبری و خبرگان رهبری و ایجاد انشقاق در متن جامعه و گشایش نفوذ بیگانگان را بیشتر خواهد کرد.

اصلاح طلبان می خواهند از قِبَل ایجاد تفرقه در اصولگرایان به پیروزی برسند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص وحدت اصولگرایان در انتخابات پیش‌رو، عنوان کرد: اصولگرایی که بازگشت به اصول و ارزش‌های انقلاب است، جذابیت‌هایی در متن جامعه دارد و از طرفی همه امید رفقای اصلاح طلب به تفرقه در اردوگاه اصولگرایان معطوف شده و با توجه به تجربه سال ۹۲ امیدوارند از قِبَل ایجاد زمینه تفرقه در اصولگرایان، به پیروزی برسند و حتی برخی به دنبال ائتلاف با اصولگرایان هستند تا هویت و مقبولیت خود را در جامعه بیشتر کنند.

وی خاطر نشان کرد: از مدتها قبل اصولگرایان دور هم جمع شدند که نتیجه آن ائتلاف بزرگ و فعالی است که در روزهای آینده خواهیم دید و خواب خیلی‌ها را پریشان خواهد کرد و امکان تصاحب خبرگان و شورا را از کسانی که مایلند با سرمایه‌های دیگران به قدرت برسند، فراهم نخواهند کرد.

برخوردهای پلیسی در دانشگاهها درتضاد با شعارهای انقلاب اسلامی و نظر صریح رهبر است

علیرضا زاکانی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در رابطه با لغو برنامه های وی در دانشگاهها اظهار داشت: این برخوردها در تضاد با شعار های انقلاب اسلامی است که به عنوان یک نقطه برجسته در صدر انقلاب نهادینه شد اما عناصر بحران زیست وقتی در قدرت قرار می گیرند به دنبال ایجاد جو اختناق هستند.

وی ادامه داد: در دهه هفتاد وزارت علوم به دنبال این بود دانشگاه ها را غیر سیاسی کند تا جایی که رهبری لعنت کردند کسانی که می خواهند دانشگاه را غیر سایسی کنند و به عنوان یک اهرم فشار استفاده کنند پس فضای پلیسی در دانشگاه ها ایجاد می کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن برخوردهای پلیسی در دانشگاهها ابراز نمود: مسئولان می ترسند که در معرض واقعیات جامعه قرار بگیرند و دانشجویان و اساتید تنوع دیدگاه ها را ببینند و قطعا این حرکت های پلیسی و برخورد فیزیکی به دنبال ایجاد زمینه التهابی جدید است اما ما به هیچ وجه به دنابل التهاب نیستیم و حتما در مجلس این موضوع را پیگیری خواهم کرد.

دولت از ابتدا نگران بود که مردم از ابعاد مختلف برجام آگاهی پیدا کنند

رئیس کمیسیون ویژه برجام در رابطه با نظر عده ای که دوران نقد برجام را تمام شده می دانند گفت: این حرف غیرکارشناسی است ما همین امروز حوادث و قراردادهای چند صد ساله گذشته را بررسی می کنیم؛ دولت از ابتدا به دنبال این نبود که کسی از ابعاد مختلف برجام آگاهی پیدا کند و در کمیسیون برجام تمام ادعاهای آنان بررسی شد که نادرست بودند.

زاکانی افزود: برجام بدون نامه رهبری منشا تهدید های مختلف خواهد بود و اگر دقت صورت بگیرد منافع برای ما امکان پذیر خواهد کرد، واقع امر این است که دوستان دولتی علاقه ندارند به این نامه جامع عمل بپوشند؛ اینکه می گویند به این نامه عمل شده نادرست است دولت بایستی به دور از نگاه سیاسی و منافع انتخاباتی مصالح کشور را مدنظر قرار دهند و جامعه را مورد تهدید قرار ندهد.

سخنان هاشمی تایید کننده ادعای کذب غربی ها در خصوص ابعاد نظامی برنامه هسته ای ایران بود

وی با اشاره به برکات نامه رهبری در خصوص برجام خاطرنشان کرد: اگر نبود نامه رهبری غربی ها به دنبال بستن پی ام دی نبودند البته از بسته شدن پی ام دی باید استقبال کرد گرچه که به بدترین نحو بشته شد و سخنان هاشمی تایید کننده ادعای کذب آنها بود و در هسته ای امکان زمینه ورود و دخالت را ایجاد کرد.

 

علیرضا زاکانی در پاسخ به سوالی پیرامون شباهت ها و تفاوت های فتنه ۷۸ و فتنه ۸۸ تشریح کرد: زمینه فتنه ۷۸ وقتی فراهم شد که ظرفیت رسانه برایشان محدود شد پس تلاش کردند از ظرفیتهای دانشگاه و دانشجو به عنوان یک ظرفیت ابزاری استفاده کنند اما خیلی زود ماجرا به دست آشوبگران افتاد.

این نماینده مجلس ادامه داد: آشوبگری در فتنه ۷۸ چندین روز تهران و چند شهر را ملتهب کرد اما محدوده آن کوچک بود و سطح قانون شکنی هم کم بود اما در سال ۸۸ که با داعیه قانون گرایی و راستگویی جلو امدند بزرگترین دورغ و بزرگترین آشوبگری را ایجاد کردند و تلاش کردند مردم را در برابر مردم قرار دهند.

ریشه جریان های دو فتنه ۷۸ و ۸۸ زیاده خواهی و قانون شکنی بحران زیست ها در جامعه بود

وی افزود: در فتنه ۸۸ حمایت های خارجی بسیار علنی تر از سال ۷۸ بود با این وجود فتنه گران و فعالان سال ۸۸ مشترکات بسیار زیادی را با فتنه گران ۷۸ داشتند اما در ابعاد بزرگتری لذا آنها هم با دستاوردهای مردم مخالفت کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: درفتنه ۸۸ با قانون شکنی و ایجاد هرج و مرج، حریم امنیت کشور را شکستند و با بی آبرو کردن نظام اسلامی سبب ایجاد هرج و مرج شدند لذا معتقد هستیم که ریشه های هر دو جریان زیاده خواهی و قانون شکنی در جامعه است.

سید حسن خمینی در محک پایبندی به اندیشه های امام است

وی با اشاره به ثبت نام سید حسن خمینی در انتخابات خبرگان اظهار کرد: از سید حسن بیش از دیگران انتظار می‌رود از مکتب امام پاسداری کند و ایشان در محک پایبندی به اندیشه‌های امام هستند.

زاکانی گفت: عده ای می‌خواهند با نام امام در مقابل مکتب امام بایستند، طی این ۳۷ سال‌ که مکتب امام نهادینه شده کسی نمی‌تواند با نام امام در مقابل مکتب فکری او بایستد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: سید حسن خمینی هم مسیر قانونی را برای انتخابات طی می‌کنند هر چند عده‌ای به دنبال پنهان کردن حقایقی در پی این نام نویسی هستند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi