پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:21:50 - دوشنبه 22 تیر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آیین نامه شناسایی وپشتیبانی از برگزیدگان ادبی تصویب شد
مشاور رییس بنیاد ملی نخبگان از تصویب آیین نامه شناسایی وپشتیبانی از برگزیدگان ادبی توسط هیات امنای بنیاد ملی نخبگان با هدف ارتقای زبان و ادب فارسی و شناسایی اجتماعات نخبگانی در زمینه ادبی خبر داد.

به گزارش دانشجو آزادبه نقل از ایرنا، پرویز کرمی با اشاره به برنامه های این بنیاد درحوزه فرهنگ وهنرکشورافزود: طبق این آیین نامه، برگزیدگان ادبی براساس فعالیت های ادبی، آموزشی، پژوهشی وترویجی درهریک از حوزه های ادبی از قبیل شعر ، داستان و تخصص های زبانی و ادبی ازجمله نویسندگی، ویرایش، آموزش زبان فارسی، ترجمه، زبان شناسی و پژوهش های زبانی و ادبی و جشنواره های مورد تایید بنیاد در دو رده سرآمد ادبی و مستعد برتر ادبی شناسایی، انتخاب و مشمول تسهیلات بنیاد خواهند شد.

کرمی بیان کرد: شورایی متشکل از مسوولان مرتبط در دستگاه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرهنگستان زبان و ادب فارسی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت آموزش و پرورش، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و صاحبنظران حوزه ادبیات فارسی مسوولیت شناسایی این برگزیدگان را با توجه به چارچوب مصوب هیات امنا برعهده دارد.

وی اظهارکرد: فرایند اجرای آیین نامه با معرفی نمایندگان دستگاه های مربوطه درحال پیگیری است وبه زودی فرایند شناسایی و پشتیبانی ازبرگزیدگان نهایی وعملیاتی خواهد شد.

کرمی گفت: به منظورتسهیلِ مسیرفعالیت های نخبگان برگزیدگان ادبی، بنیاد با همکاری نهادهای ذی ربط، تسهیلاتی را در قالب جوایز رشد مستعدان برتر ادبی و جوایز اثرگذاری والگوسازی سرآمدان ادبی اعطا خواهد کرد.

وی با تاکید بررویکرد فرهنگی بنیاد ملی نخبگان به ویژه در زمینه های ادبی افزود: حمایت از برگزاری مشاعره دانشجویی، یکی از این موارد است که پیوندی از جنس شعرو ادبیات، میان نخبگان و دانشجویان رشته هایی که به نظر می رسد کمتر با این حوزه سروکار دارند، ایجاد کرده است.

انتهای پیام /

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi