پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

16:09:30 - چهارشنبه 26 مهر 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آیین تجلیل از شاعران برگزیده اولین کنگره شعر آیینی جنوب شرق کشور برگزار شد
شاعران کرمانی برگزیده کنگره شعر آیینی جنوب شرق کشور مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

 به گزارش دانشجو آزاد:  به نقل از روابط عمومی کانون شاعران آیینی کرمان در این همایش که با حضور مسوولین کشوری و استانی از جمله امام جمعه کرمان، استاندار، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مردم کرمان در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

تعدادی از شاعران برگزیده به شعرخوانی پرداختند. حجت‌الاسلام شهابی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان در ارتباط با این کنگره گفت: شاعران کرمانی آثار ارزشمندی دارند که باید با برگزاری چنین کنگره‌هایی به سایر نقاط کشور معرفی شوند.وی افزود در نظر داریم با همکاری شاعران استان این کنگره به صورت سالیانه برگزار گردد.

عبدالرحیم عبدالکریمی دبیر انجمن ترانه کرمان از برگزیدگان این کنگره نیز در حاشیه این مراسم گفت: متاسفانه در کرمان و حتی در بسیاری از نقاط کشور ترانه، بویژه ترانه‌ی آیینی مغفول مانده‌است.

وی افزود: باید این قالب و سبک با همت شاعران و حمایت مسوولین فرهنگی احیا گردد. سیدعلی منصوریان دبیر انجمن ادبی دل عالم هم ضمن رضایت بخش خواندن کنگره و اختتامیه آن بیان داشت: خوشبختانه مدیریت و دبیرخانه‌ی کنگره و مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی استان توانست برای نخستین مرتبه با محور و محتوای آیینی کنگره‌ای را به وسعت منطقه‌ای در کشور برگزار کند و حقیقتا جای تشکر دارد.

محمدعلی عرب نژاد دبیر این کنگره و رئیس کانون شاعران آیینی استان نیز اظهار داشت : در این کنگره با‌ اینکه اولین تجربه‌‌ی کار در این وسعت و اولین فراخوان منطقه‌ای بود شاعران کرمانی و برخی دیگر از شاعران مناطق جنوبشرق کشور سنگ تمام گذاشتند و بنده به‌عنوان دبیر این کنگره فقط و فقط شرمنده‌ی لطف و استقبال محبت آمیز شاعران شدم

عرب نژاد افزود: تمام تلاشم این بود بتوانم تجلیلی در خور محبت‌های دوستان شاعرم داشته باشم و امیدوارم به دنبال این اختیامیه بتوانم این اعتماد و لطف را در فرصتی مناسب آنگونه که باید و شاید پاسخگوی این لطف‌ها باشم.

وی گفت: حضور هفتاد و هشت شاعر و ارسال بیش از یکصدوچهل اثر به دبیرخانه گنگره یک ارزش و استقبال فراموش نشدنی‌ست و هم‌اکنون با سپاس به درگاه ربوبی، لازم می‌دانم که اعتماد مدیریت محترم سازمان تبلیغات اسلامی استان و استقبال دوستان شاعرم در کرمان و سایر استان‌ها را بر دیده منت نهاده و قدردان این عزیزان باشم.

شایان ذکر است در بخش شعر کلاسیک شیما مظهری صفات از کرمان به عنوان برگزیده اول ، سیده کوثر حسینی از سیستان و بلوچستان به عنوان برزیده دوم و خانم زینت کریمی نیا به عنوان برگزیده سوم انتخاب شدند در بخش شعر غیر کلاسیک نیز عبدالرحیم عبدالکریمی به عنوان برگزیده اول ؛ سیدعلی منصوریان به عنوان برگزیده دوم و محمدرضا براهام به عنوان برگزیده سوم انتخاب گردیدند ، همچنین از ۱۹ شاعر برگزیده این کنگره نیز تقدیر بعمل آمد.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi