پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:11:21 - چهارشنبه 17 شهریور 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حجت الاسلام قریشی در نشست خبری:
آیین‌نامه اردوهای دانشجویی به مرحله ابلاغ رسید/ دانشگاه‌ها ورود زودهنگام به انتخابات نداشته باشند
معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: روز گذشته در جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها آیین نامه‌ اردوهای دانشجویی به مرحله ابلاغ رسید و برای بحث اردوهای آموزشی نیز تصمیماتی اتخاذ شد.

به گزارش “دانشجوآزاد” به نقل از فارس:حجت‌الاسلام میرمجید سید قریشی معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در نشست خبری که صبح امروز در رابطه با مراسم برگزاری بیستمین دوره مراسم ازدواج دانشجویی برگزار شد با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید و ایجاد فضای جدید در دانشگاه ها گفت: متولیان امر دانشگاه با نظر و اسناد بالادستی راهبردهایی را برای برنامه های فرهنگی خود مشخص کردند. یکی از دغدغه‌هایی که در سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گرفته بحث انتخاب همسر و ازدواج دانشجویان است.

وی افزود: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نزدیک به ۲۰ سال است که در رابطه با بحث ازدواج دانشجویی فعالیت می‌کند و تاکنون بیش از ۴۰۰ هزار نفر از زوج‌های دانشجویی توانسته‌اند در پایگاه های آموزشی که برای آنها در نظر گرفته شده، شرکت کنند.

قریشی تاکید کرد: آمارها نشان می‌دهد پایداری زندگی کسانی که در مراسم ازدواج دانشجویی و کارگاه های آموزشی که در این رابطه برگزار می‌شود شرکت کرده‌اند خیلی بیشتر است و رقم ۳ و نیم درصد طلاق در بین زوج‌های دانشجویی نشان می‌دهد که کارگاه‌های آموزشی برگزار شده برای آنها تاثیرگذار بوده است.

وی ادامه داد: هر ساله با شروع مهر ثبت نام برای شرکت در مراسم ازدواج دانشجویی از بین دانشجویان آغاز می‌شود این برنامه ها دو بخش است که یک بخش آن در مشهد مقدس با عنوان طرح همسفر با بهشت انجام می‌شود و دانشجویان سراسر کشور که شرایط لازم را دارند می‌توانند در این دوره‌ها حضور داشته باشند.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: زوج‌های دانشجو در این طرح به مدت سه روز در مشهد مقدس میهمان مقام معظم رهبری هستند و در کنار آن از کارگاه‌های آموزشی که برای آنها در نظر گرفته شده استفاده می‌کنند.

قریشی ادامه داد: در کنار برنامه‌های متمرکز ما در سطح دانشگاه‌ها برنامه های غیر متمرکزی نیز برگزار می‌شود و ما با اعزام کارشناسان مربوطه به دانشگاه‌های کشور بحث آموزش‌های لازم را برای ازدواج پیگیری می‌کنیم.

وی در ادامه به توصیه‌های مقام معظم رهبری پیرامون ازدواج آسان در دیدار با دانشجویان اشاره کرد و گفت: بعد از این توصیه‌ها که دو سال پیش صورت گرفت شروع کردیم در دانشگاه‌ها حلقه‌هایی از سه گروه استاد، به همراه همسر، دانشجو به همراه همسر و کارمند به همراه همسر تقدیر شود تا در رابطه با همسر یابی مناسب به دانشجویان کمک کنند. این حلقه‌ها با عنوان حلقه‌های وساطت در برخی از دانشگاه ها کار خود را شروع کردند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها در روز گذشته خاطرنشان کرد: در جلسه روز گذشته بحث آیین نامه اردوهای دانشجویی به مرحله ابلاغ رسید و ان‌شاءالله با قانون جدیدی که برای اردوهای دانشجویی تصویب شده صاحب برگزاری اردوهای با نشاط و سالم با حضور همه دانشجویان باشیم.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته اردوهایی خارج از دانشگاه شکل می‌گرفت که باعث بدنامی دانشگاه می‌شد که در آیین نامه جدید به دانشگاه اجازه داده شده است و با کسانی که چنین اردوهایی بدون مجوز تشکیل می‌شود برخورد کنند.

قریشی افزود: ما جزو طرفداران اردوهای سالم دانشجویی هستیم. اردوهایی مانند راهیان نور و راهپیمایی اربعین جزو اردوهای بسیار خوبی است که باید گسترش پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما امسال در دانشگاه‌ها طرح راهبردی فرهنگی دانشگاه ها را پیگیری خواهیم کرد که در این رابطه آموزش‌هایی را برای ‌آشنایی دفاتر با این طرح داریم و ان‌شاءالله بتوان از ظرفیت دانشگاه در این رابطه استفاده لازم را داشته باشیم.

وی گفت: امیدواریم سال تحصیلی جدید سال خوبی برای دانشگاه‌ها باشد. به مدیران و مسئولان دانشگاه توصیه می‌کنیم برای اینکه دانشگاه‌ها در سال تحصیلی جدید ارامش داشته باشند و این که پیشرفت علم با سرعت بیشتری صورت گیرد تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان دانشگاه‌ها باید تلاش کنند دانشگاه به جولانگاه احزاب سیاسی تبدیل نشود، جای کرسی‌های تخصصی آزاداندیشی در دانشگاه‌ها خالی است این جلسات کمک بسیاری می‌تواند به دانشجویان کند و باید برای گسترش آنها تلاش کرد.

وی گفت: یکی از موارد دیگری که باید در سال تحصیلی جدید به آنها پرداخته شود بحث اقتصاد مقاومتی است که در این رابطه ان‌شاءالله دانشگاه با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام می‌دهند بتوانند موفق شوند.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: سال گذشته ۶۵۰ زوج از اساتید دانشگاه نیز از برنامه‌های ازدواج دانشجویی استفاده کردند امسال نیز سقف دیگری برای اساتید دانشگاه ها در نظر گرفته شده است.

قریشی در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در رابطه با اردوهای آموزشی تصریح کرد: در اردوهای آموزشی اصل بر رعایت عدم اختلاط است در برخی موارد گفته می‌شود اردوهایی وجود دارد که امکان جداسازی نیست مانند بازدید از یک آزمایشگاه که در این رابطه مقرر شد این اردوها با مسئولیت معاونت آموزشی و با حضور استاد مربوطه برگزار شود این چنین اردوهایی در ابتدا باید در شورای فرهنگی مطرح شده و اگر شرایط لازم را کسب کرد برگزار شوند.

قریشی در ادامه در رابطه با بحث انتخابات پیش رو گفت: از دانشگاه‌ها تقاضا داریم ورود زودهنگام به انتخابات نداشته باشند وزارتخانه‌های مربوطه نیز همین توصیه‌ را به دانشگاه‌ها داشته‌اند.

وی گفت: طبیعتا دانشگاه‌ها در رابطه با انتخابات یک نهاد فعال هستند و ما نیز از جلسات و برنامه‌هایی که در رابطه با انتخابات در دانشگاه ها تشکیل می‌شود استقبال می‌کنیم ولی توصیه ما این است که دانشگاه‌ها از ورود زود هنگام به مسئله انتخابات پرهیز کنند.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi