پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

18:47:24 - شنبه 16 خرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بزرگترین معضل جامعه عدم وجود نقشه راه فرهنگی است/اصلی ترین راه حل،فاصله گرفتن از نگاه اقتصادی در مقوله فرهنگ است
عضو شورای مرکزی بسیج دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: یکی از اصلی ترین معضلاتی که در جامعه امروزی وجود دارد، عدم وجود یک نقشه راه فرهنگی در سطح کلان کشور یعنی در دولت و در سطح استان یعنی استانداری می باشد.

محمد علی عسکری در گفتگو با خبرنگار “دانشجو آزاددر رابطه با معضلات فرهنگی جامعه امروز گفت: یکی از اصلی ترین معضلاتی که در جامعه امروزی وجود دارد، عدم وجود یک نقشه راه فرهنگی در سطح کلان کشور یعنی در دولت و در سطح استان یعنی استانداری است.

عضو شورای مرکزی بسیج دانشگاه شهید باهنر کرمان ادامه داد: در بحث فرهنگی هیچ هدفگذاری مشخصی وجود ندارد و صرفا پروژه هایی بدون هدفگذاری اجرا می شود که بدون تاثیرگذاری لازم گاها تاثیرات معکوسی را نیز دربردارد.

وی با اشاره به دیگر مشکلات فرهنگی جامعه تصریح کرد: عدم توجه به بحران های فرهنگی و هویتی؛ همچنین عدم پرداختن به مسائل تفریحی و اجتماعی جوانان از دیگر معضلات پیش روست.

این فعال دانشجویی با تاکید بر اهمیت بعد نظارتی دستگاه های ذی ربط تصریح کرد: متاسفانه در جامعه امروزی، ارگان های نظارتی وظایف خود را به خوبی انجام نمی دهند و در مراکز تفریحی و فرهنگی مشکلات مربوط به عدم نظارت به وضوح نمایان است.

عسکری در رابطه با متولیان فرهنگی شهرها تصریح کرد: تولیت امور فرهنگی در جامعه بر عهده هیچ ارگان خاصی نیست و با وجود اینکه سازمان های زیادی از جمله شهرداری، نیروی انتظامی، دانشگاه ها و اداره کل ارشاد امور فرهنگی دخیل هستند؛ اما هیچکدام عملکرد قابل قبول و قابل دفاعی در جامعه ندارند.

عضو شورای مرکزی بسیج دانشگاه شهید باهنر کرمان ادامه داد: در بحث مشکلات فرهنگی بیش از همه نوک پیکان انتقاد به سمت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است؛ زیرا تنها ارگانی است که مباحث فرهنگی را به صورت خاص دنبال می کند.

وی با اشاره به مشکلات فرهنگی استان کرمان تشریح کرد: در استان کرمان طی یکی دو سال اخیر با یک انفجار برگزاری کنسرتها مواجه بودیم که جدای از حواشی این کنسرتها و منکراتی که در حین برگزاری آنها رخ می دهد؛ مسئله قابل تامل این است که آیا یک نگاه فرهنگی پشت برگزاری این حجم وسیع کنسرتها وجود دارد و یا صرفا یک نگاه سرمایه مدارانه با هدف تولید ثروت وجود دارد.

این فعال دانشجویی در خصوص تاثیرات منفی برگزاری کنسرت های متعدد در سطح جامعه بیان کرد: برگزاری بدون برنامه و بی حد و حصر کنسرت ها از سوی بخش خصوصی باعث افزایش هیجانات کاذب در سطح جامعه می شود که تکرار این هیجانات، آسیب های اجتماعی از جمله مصرف مواد مخدر، رفتارها ی پر خطر و نا بهنجار را افزایش می دهد.

محمدعلی عسکری ضمن اشاره به راهکارهایی جهت حل معضلات فرهنگی جامعه تصریح کرد: اصلی ترین راه حل برای بهبود شرایط، فاصله گرفتن از نگاه اقتصادی صرف در مقوله فرهنگ است و اینکه به مسائل فرهنگی که متاسفانه به مسائل دسته چندم جامعه تبدیل شده است، اولویت ویژه ای داده شود.

عضو شورای مرکزی بسیج دانشگاه شهید باهنر کرمان خاطرنشان کرد: حضور کارشناسان، جامعه شناسان و فرهنگ شناسان مختلف در تیم اجرایی استان کمک شایانی به بهبود شرایط می کند.

انتهای خبر/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi