پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

13:56:38 - سه شنبه 19 اردیبهشت 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آموزش نیروهای واکنش سریع کرمان در هفته هلال احمر
معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان کرمان از آموزش ۱۵۱ نفر از نیروهای واکنش سریع استان با آموزه های تخصصی امدادونجات به مناسبت هفته هلال احمر خبر داد.

به گزارش دانشجو آزاد: روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمان؛ صوفیا کریمی افشار گفت: ۱۵۱ نفر از نیروهای واکنش سریع از سراسر شعب در هفته هلال احمر با آموزش های تخصصی امدادونجات آشنا شدند.

وی افزود: افزایش میزان اثر بخشی و بهبود عملکرد نیروهای امدادی در عملیات های جستجو و نجات، تقویت و ارتقای کیفیت و بازدهی عملیات های امدادونجات از اهداف برگزاری مرحله دوم آموزش های تخصصی ویژه تیم های واکنش سریع است.

وی با اشاره به برگزاری این دوره ها در مرکز بین المللی آموزش های تخصصی امدادونجات خاطرنشان کرد: ۵ دوره تخصصی پایه مخابرات و ارتباطات رادیویی، اصول پیمایش و ناوبری، جستجو و نجات در حوادث شهری آوار، کوهستان و سیلاب برای نیروهای واکنش سریع برگزار شده است.

کریمی افشار با اشاره به برگزاری دوره آموزشی تخصصی پایه جستجو و نجات شهری (آوار) تصریح کرد: فراگیران در این دوره با سرفصل های آموزشی مقدمات جستجو و نجات در آوار، تجهیزات نجات در آوار، هدایت عملیات های جستجو، علامت گذاری، ملاحظات فوریت های پزشکی در آوار، کار عملی جستجو و نجات در آوار آشنا شدند.

این مقام مسئول با اشاره به برگزاری دوره آموزشی تخصصی پایه جستجو و نجات در حوادث حمل و نقل افزود: فراگیران در این دوره با سرفصل های آموزشی آمادگی و هماهنگی، مبانی و پایه جستجو و نجات، مدیریت صحنه ها، جستجو روش های دسترسی به مصدوم، تثبیت مصدوم، رهاسازی و خارج کردن مصدوم، تریاژ، آشنایی با تجهیزات آمبولانس و خودروی نجات، کاربری کارگاه های نجات آشنا شدند.

وی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی تخصصی پایه جستجو و نجات در سیلاب گفت: فراگیران در این دوره با سرفصل های آموزشی معرفی و شناخت محیط های آبی، شناخت پدیده های طبیعی و غیرطبیعی، شناخت و کاربرد تجهیزات امدادونجات، خطرات بالقوه سیلاب، اصول شناوری، فیزیولوژی غرق شدگی و کمک های اولیه، ایمنی و آمادگی در مقابله با سیلاب، اصول تخلیه سیلاب از اماکن و تاسیسات، ارزیابی در حوادث سیلاب، کمک به سازماندهی و بقاء سیل زدگان آشنا شدند.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به برگزاری دوره آموزشی تخصصی پایه جستجو و نجات در کوهستان اظهارداشت: فراگیران در این دوره با سرفصل های آموزشی پیمایش در کوهستان، هواشناسی، ابزارشناسی، آشنایی با تجهیزات، بقا در کوهستان، تغذیه در کوهستان، کمک های اولیه در کوهستان، خطرات کوهستان، حمل مصدوم، جهت یابی، ارنواع کارگاه ها، نحوه صعود و فرود آشنا شدند.

وی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی تخصصی پایه پیش بیمارستانی افزود: فراگیران در این دوره با سرفصل های آموزشی مدیریت صحنه، آناتومی و فیزیولوژی، مدیریت راه هوایی، تریاژ در حوادث، ارزیابی و تثبیت وضعیت پزشکی مصدوم، مراقبت های اولیه در تروماها، فوریت های طب داخلی، محدودسازی حرکات و حمل مصدوم آشنا شدند.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi