پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

8:20:23 - چهارشنبه 28 مرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آمارهایی از آزمون دکتری سال ۹۴/ نتایج نهایی فردا اعلام می‌شود
مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان جزئیات و آمارهایی از نتایج آزمون ورودی دوره دکتری نیمه‌متمرکز سال ۹۴ گفت: نتایج نهایی آزمون فردا ـ چهارشنبه ـ اعلام می‌شود.

به گزارش  “دانشجو آزاد” ،حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون ورودی دوره دکتری (PHD) نیمه‌متمرکز سال ۱۳۹۴ فردا چهارشنبه ۲۸ مرداد بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

وی افزود: تمام پذیرفته شدگان مذکور ضرورت دارد بر اساس مفاد اطلاعیه‌ای که به همراه فهرست اسامی آنها بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد ضمن مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگا‌ه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ذیربط و کسب اطلاع از برنامه زمانی اعلام شده مربوط به هر کدرشته محل، در زمان مقرر برای ثبت‌نام و سایر مراحل پذیرش به نشانی مشخص شده مراجعه کنند.

در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۴، ۲۰۱ هزار و ۶۶۰ داوطلب ثبت‌نام کردند که ۸۷ هزار و ۵۱۲ نفر زن و ۱۱۴ هزار و ۱۴۸ نفر مرد هستند که این آمار نسبت به سال ۹۳ تعداد ۳۸ هزار و ۷۳۱ داوطلب کمتر است.

وی افزود: براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده آزمون دکتری صبح جمعه ۱۵ اسفند سال ۹۳ برای پذیرش در ۲۵۰ کدرشته امتحانی و ۷ گروه آموزشی در ۵۳ شهرستان مختلف و ۱۰۲ حوزه امتحانی برگزار شد.

توکلی با بیان اینکه پاسخنامه امتحانی به صورت پلمپ‌شده به قرنطینه دفتر فناوری اطلاعات سازمان سنجش منتقل و توسط دو دستگاه علامت‌خوان قرائت شده است، گفت: از ۲۰۱ هزار و ۶۶۰ داوطلب ثبت‌نام‌کننده ۱۶۴ هزار و ۵۸۷ داوطلب در جلسه حاضر بودند و تعداد ۳۷ هزار و ۷۳ داوطلب غایب بودند یعنی ۸۱٫۶۲ درصد داوطلبان در جلسات حاضر و ۱۸٫۳۸ درصد غایب بودند.

وی ادامه داد: از تعداد ۱۶۴ هزار و ۵۸۷ داوطلب حاضر در آزمون تعداد ۷۲ هزار و ۳۵۸ نفر زن و ۹۲ هزار و ۲۲۹ نفر مرد بودند و از تعداد ۳۷ هزار و ۷۳ داوطلب غایب تعداد ۱۵ هزار و ۱۵۴ نفر زن و ۲۱ هزار و ۹۱۹ نفر مرد بودند.

به گفته وی نتایج اولیه آزمون در روز ۲۶ فروردین ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت که از تعداد ۱۶۴ هزار و ۵۸۷ داوطلب حاضر برابر ضوابط تعداد ۵۶ هزا رو ۷۴۰ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند.

توکلی گفت: از این تعداد ۲۳ هزار و ۵۸۷ نفر زن و ۳۳ هزار و ۱۶۲ نفر مرد هستند یعنی ۴۱٫۵۵ درصد مجازین زن و ۵۸٫۴۵ درصد مرد هستند و داوطلبان مجاز در اردیبهشت ماه به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و با انتخاب حداکثر ۵۰ کدرشته محل از میان کدرشته محل‌های تحصیلی مورد علاقه خود انتخاب رشته کردند.

وی افزود: از ۵۶ هزا رو ۷۴۰ داوطلب مجاز ۴۰ هزار و ۳۰۴ نفر انتخاب رشته کردند یعنی ۷۱ درصد داوطلبان مجاز فرم انتخاب رشته را کامل کردند و از تعداد ۴۰ هزار و ۳۰۴ انتخاب رشته کننده ۳۰ هزا رو ۶۱ داوطلب یعنی ۷۴٫۵۹ درصد به عنوان معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت برای شرکت در مصاحبه تخصصی و بررسی سوابق علمی آموزشی معرفی شدند که از این تعداد ۱۲ هزار و ۲۳۸ نفر زن و ۱۷ هزار و ۸۲۳ نفر مرد بودند و قبول شدگان نهایی نیز فردا چهارشنبه ۲۸ مردادماه معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi