پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:29:10 - دوشنبه 13 شهریور 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اعلام کرد
آماده‌سازی ۲۱ هزار ۹۸۲ کلاس درس برای حضور بیش از ۶۸۰ هزار دانش‌آموز در استان کرمان
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه بازگشایی مدارس بزرگترین رویداد فرهنگی و اجتماعی کشور است، از آماده‌سازی ۲۱ هزار و ۹۸۲ کلاس درس برای حضور بیش از ۶۸۰ هزار دانش‌آموز در استان خبر داد.

به گزارش دانشجو آزاد: رضا رضایی ۱۳ شهریورماه در نشست مجازی با مدیران ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان کرمان پروژه مهر را نماد تمام فعالیت‌های اثربخش آموزش و پرورش در تابستان عنوان کرد و گفت: باید تمامی تمهیدات لازم برای بازگشایی مطلوب مدارس در آغاز سال تحصیلی آینده فراهم شود.

وی، تامین نیروی انسانی لازم، احصاء نیازمندی‌ها در تمامی زمینه‌ها و شاخص‌ها، داشتن دقت و حساسیت در انتخاب مدیران و معاونان مدارس را از وظایف مهم مدیران ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق در پروژه مهر برشمرد و تصریح کرد: باید بر توزیع عادلانه امکانات و ایجاد فضای آموزشی مناسب در مناطق کمتر توسعه یافته، ساماندهی کلاس‌های کم جمعیت و توجه ویژه به کلاس‌های چند پایه و نیز ساماندهی و استفاده بهینه از ساعات موظفی تمام نیروهای شاغل، نظارت و مد نظر قرار بگیرد تا در ابتدای مهر هیچ مدرسه و کلاسی بدون معلم نباشد.

رضایی گفت: آموزش و پرورش استان کرمان برای حضور فعالانه، مصمم و با نشاط دانش‌آموزان و معلمان برنامه‌ریزی‌های لازم را در قالب پروژه مهر در کمیته‌های مختلف انجام داده تا در مهرماه دانش آموزان کمترین دغدغه را برای شروع سال تحصیلی داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در ادامه به اهمیت اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش و لزوم توجه بیشتر به این سند مهم اشاره کرد و افزود: لازمه ایجاد این تحول در همه بخش‌ها و لایه‌های آموزش و پرورش داشتن حس تحول و تحول گرایی، روحیه تعاون، همدلی و جهادی  است.

وی با برشمردن مهمترین اهداف اجرای این سند افزود: افزایش بهره‌وری انسانی، تربیت نسل‌های مومن و انقلابی، ارتقا و توسعه جایگاه تعلیم و تربیت و نیز ارتقاء نظام آموزشی با تکیه بر توانمندی‌های داخلی و فرهنگ ناب و اصیل ایرانی اسلامی از جمله این اهداف است.

رضایی در بخش دیگری از سخنانش بر رعایت چندین نکته در عرصه مدیریتی تاکید کرد و گفت: مسئولیت پذیری، تعهد کاری، داشتن نظم و انضباط کاری، قانون مداری و حفظ کرامت انسانی از مهمترین مؤلفه‌های اساسی برای مدیریت موفق است که باید این ویژگی‌ها سرلوحه کار مسئولان آموزش و پرورش در شهرستان‌ها و مناطق قرار بگیرد.

انتهای پیام


پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi