پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:04:22 - دوشنبه 20 آبان 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بسیج دانشجویی دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان:
آقای روحانی!وعده‌های انتقال آب به رفسنجان چه زمانی عملی می شود/ چرا با گذشت هشت سال هیچ آزمون استخدامی در مجموعه مس برگزار نشده است؟
بسیج دانشجویی دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان در نامه‌ای به روحانی خواستار شفاف سازی آزمون های استخدامی مجوعه ی مس و عملیاتی شدن وعده ها شده است.

به گزارش “دانشجو آزاد” بسیج دانشجویی دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان در آستانه حضور روحانی به این شهر نامه ای را منتشر کرد که در آن از مطالبات و مشکلات مردم نوشتند.
متن کامل نامه به شرح زیر است:
ریاست محترم جمهور، جناب آقای دکتر روحانی
باسلام

سفر‌های استانی می‌تواند فرصت خوبی برای دیدن و شنیدن مطالبات و مشکلات مردم باشد، لذا دانشجویان رفسنجان سفر استانی ریاست محترم جمهور به شهر طلای سبز را بهانه‌ای برای در میان گذاشتن نکاتی در باب مطالبات مردم رفسنجان با رئیس‌جمهور دانستند:

جناب رئیس محترم جمهور چنانچه مستحضرید رفسنجان سال‌هاست که با بحران کم‌آبی دست‌وپنجه نرم می‌کند؛ اما مهم‌تر از بحران کم‌آبی مسئله چهل‌ساله آرسنیک آب این منطقه است. وعده‌هایی را برای انتقال آب به رفسنجان یا احداث تصفیه‌خانه مرکزی در این شهر شنیدیم که همچنان بی‌عمل مانده است.

دیگر مسئله هوای رفسنجان است که به مرحمت دود حاصل از شرکت‌های صنعتی و سموم کشاورزی، رفسنجان را جزوه شهر‌های آلوده قرار داده است.

درحالی‌که بزرگ‌ترین معدن مس خاورمیانه در رفسنجان قرار دارد و آلودگی ناشی از آن‌هم نصیب مردم این شهرستان می‌شود، بیکاری جوانان این شهرستان ظلم به مردم این دیار است.

هرچند زمزمه‌هایی از برگزاری آزمون استخدامی مجموعه مس پس از هشت سال به گوش می‌رسد؛ اما این موضوع نیز بایستی شفاف شود که چرا در این مدت هیچ آزمون استخدامی برگزار نشده است. از طرفی باوجود اینکه در این سال‌ها تعداد زیادی از نیرو‌های این شرکت بازنشسته شده‌اند، جایگزینی و تأمین نیرو مجموعه مس به چه صورت انجام شده است؟

مردم تلاشگر رفسنجان سال‌هاست که با سخت‌کوشی خود بزرگ‌ترین جنگل مصنوعی جهان را در این شهر ساختند. ارزآوری طلای سبز این شهر کمک شایانی به اقتصاد کشور کرده است؛ اما امروز بافت کشاورزی رفسنجان و محصول اصلی این شهر پسته گرفتار کم‌آبی است. از سوی دیگر گرما و سرمای زیاد خسارت‌های مالی زیادی را به کشاورزان وارد کرده است؛ لذا مطلوب است که به وضعیت کشاورزی منطقه نگاه ویژه‌ای شود. می‌توان با اعطای تسهیلات بانکی و ارائه شیوه‌های نوین کشاورزی دنیا به مردم زحمت‌کش رفسنجان مانع ادامه این روند ناامید کننده شد.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi