پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

23:16:49 - جمعه 8 آبان 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آقای جک بریتانیایِ شما نمک می خورد و نمکدان می شکند
سیدهاشم میرلوحی کارشناس مسائل بین الملل و غرب شناس در یادآوری ایران و ایرانی به جک استرو این یادداشت را نوشت.

به گزارش “دانشجو آزاد“؛ این روزها ایران یک مهمان ناخوانده داشت، مهمانی که در زمان قرارداد سعد آباد با استفاده از الفاظ غیر دیپلماتیک تلاش داشت ایران و ایرانی را تحقیر کند ولی این مقام انگلیسی (جک استراو) هیچ گاه نخواهد توانست این حقیقت را فراموش کند که بدون ایران و ایرانی هیچ وقت کشورش GB(بریتانیا) تبدیل نمی شد.
سیدهاشم میرلوحی کارشناس مسائل بین الملل و غرب شناس در یادآوری ایران و ایرانی به جک این یادداشت را نوشت؛ سطور زیر یادآوری است جهت جناب جک و دوستانش بر اساس منابع و مآخذ غربی و کتب درسی و تاریخی دانشگاههای آمریکا است:
-در دوران قرون وسطی اعراب (مسلمانان) عدد صفر را به ما (اروپاییها) معرفی کردند یعنی ما عدد صفر را از مسلمانان آموختیم عدد صفر برای یونان و رم باستان شناخته شده نبود.
-حداقل از ۳۳۰۰ تا ۴۰۰۰ سال قبل از میلاد حضرت مسیح افراد بشر از منطقه آسیا به آمریکا رفتند اروپاییها از سال ۱۴۹۴ میلادی به آمریکا آمدند.
-۶۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح اولین جوامع متمدن بشری در منطقه خاورمیانه شکل گرفته است و نه در اروپا
-استفن کینزر برای مدت ۲۳ ساله برای روزنامه نیویورک تایمز کار می کرده ۸ جلد کتاب دارد و مدتی است که روابط بین الملل را در برخی دانشگاههای آمریکا تدریس می کند؛ در کتابهایی که نوشته است به جنایات آمریکا اشاره دارد ولی به نوعی آنها را توجیه می کند و در پایان هم نتیجه می گیرد که اگر وضعیت مقداری از دست ممالک خارج شده خودشان مقصر هستند.
یکی از کتابهای کینزر کتاب brothers است که سرنوشت دو برادر دلِس هستند الن دلس رئیس سازمان تروریستی سیا بوده برادر دیگرش جان فاستر دلس است که مدتها وزیر امور خارجه آمریکا بود و می گوید سیاستهایی که آمریکا اتخاذ کرده سیاستهایی است که این دوتا برادر به آمریکا دیکته کردند و آمریکا همانها را در پیش گرفته و بعد از مرگشان هم کماکان سیاستها ادامه داشته است.
دیدگاه های استفن کینزر به عنوان یک مخالف جمهوری اسلامی ایران در خصوص ایران چیست؟
-زمانی که اروپاییها هنوز در غار زندگی می کردند و از پوست حیوانات به عنوان لباس استفاده می کردند شعرای ایرانی اشعار بزرگ حماسی و غزل می سرودند و دانشمندان ایرانی در مورد ریاضیات و نجوم تحقیق می کردند.
-در دهه های ۱۹۲۰، ۱۹۳۰ و ۱۹۴۰ مردم انگلیس از قبال نفت ایران در ناز و نعمت می زیستند در حالیکه مردم ایران در فلاکت بار ترین وضعیت فقر زندگی می کردند.
-انگلیس نفت نداشت، مستعمرات انگلیس نیز نفت نداشتند، تمام نفت مورد نیاز انگلیس در نیمه اول دهه قرن بیستم میلادی برای مدت ۵۰ سال از نفت ایران تامین می شد و چرخ تمام کارخانه های انگلیس از نفتی که از ایران می آ‌مد می چرخید تمام خودروها، اتوبوسها و تمام کامیونهای انگلیس از نفتی که از ایران می آمد حرکت می کردند، نیروی دریایی سلطنتی انگلیس که نشانگر قدرت انگلیس در سرتاسر دنیا بود صد در صد از نفت ایران تامین می شد لذا در طول آن مدت هر آنچه را که انگلیس از لحاط اقتصادی قادر به انجام آن شد از برکت نفتی بود که از ایران داشت.
-در ارتباط با کشورهای جعلی، اکثر کشورهایی که شما در خاورمیانه می بینید کشورهای جعلی هستند، دیپلماتهای انگلیسی در حالیکه در کلوپهای مردان در پال مال لندن نشسته بودند و مست بودند بر روی نقشه هایی خطوطی را ترسیم می کردند اینگونه بود که اکثر کشورهای خاورمیانه بعد از جنگ جهانی اول جعل شدند، عربستان، سوریه لبنان،عراق و…
ما اصلا چیزی به عنوان میراث عربهای سعودی نداریم یا سنت اردنی ها بلکه تمدنهای کهن و بزرگی در خاورمیانه بوده مثل دمشق و بغداد و این کشورهایی که در حال حاضر در خاورمیانه هستند کشورهای جعلی انگلیس بعد از جنگ جهانی اول است الان هم وقتی صحبت از نظم نوین جهانی می کند می خواهد این خطوط را مجددا هرطور که آمریکایی ها می خواهند رسم کنند و تغییر دهند.
البته انگلیسی ها همیشه عهد شکن بودند و نمک خوردند و نمکدان شکستند و در سال های اخیر همیشه به ایران و ایرانی ظلم و ستم کردند از تحمیل رضاخان و اشغال ایران و کودتای ۲۸مرداد گرفته تا فتنه ۸۸ و تحریم های ظالمانه.
سید هاشم میرلوحی کارشناس مسائل بین الملل و غرب شناس

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi