پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

21:51:10 - سه شنبه 6 تیر 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آغاز همایش ملی شیمی دارویی و فیتوشیمی در کرمان
همایش ملی شیمی دارویی و فیتوشیمی در مرکزهمایش‌های دانشکاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان آغاز به کار کرد.

به گزارش دانشجو آزاد: الهه مصدق دبیر اجرایی همایش تعداد مقالات ارسالی به همایش را ۱۵۸ مقاله اعلام کرد و گفت: پس از فرایند داوری ۲۲ مقاله به صورت سخنرانی و ۱۱۵ مقاله در قالب پوستر امروز و فردا همزمان حضوری و مجازی ارائه می‌شوند.

مصدق، سنتز ترکیبات فعال بیولوژیک، تکنیک‌های نوین دارورسانی، شیمی دارویی ترکیبات طبیعی (آنزیم ها، گلیکوپروتئین ها، استروئید‌ها و …)، استخراج مواد موثر و فراوری گیاهان دارویی از محور‌های اصلی همایش اعلام کرد.

او افزود: همچنین بیوتکنولوژی، کشت بافت و نانو در ارتقای استخراج مواد موثر، بررسی اثرات دارویی گیاهان Invitro,Invivo,Clinical، مکمل‌های دارویی از گیاهان، کاربرد گیاهان دارویی در صنایع آرایشی و بهداشتی و شیمی آفت کش‌ها و علف کش‌ها از دیگر محور‌های اصلی همایش شیمی دارویی و فیتو شیمی است.

مصدق، تبادل نظر، همفکری بین پژوهشگران و گسترش فرصت‌های پژوهشی و سرمایه گذاری در حوزه شیمی دارویی و فیتوشیمی را از اهداف همایش برشمرد.

او افزود: همزمان با برگزاری همایش نمایشگاه گیاهان دارویی در مرکز همایش‌های دانشگاه تحصیلات تکمیلی نیز در حال برگزاری است.

مصدق تصریح کرد: در این همایش ۲کارگاه آشنایی با نرم افزار جنیوس و استاندارسازی استخراج و راهبرد‌های غربال گیری ترکیبات فیتوشیمیایی برای دارو‌های گیاهی نیز برگزار می‌شود.

پژوهشگران و علاقه مندان می‌توانند اطلاعات تکمیلی درباره برنامه‌های همایش را از طریق لینک https://congress.kgut.ac.ir/mcp/ کسب کنند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi