پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

7:01:34 - شنبه 5 مهر 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آغاز جهاد مستمر علمی برای اجرای سیاست‌های مقام معظم رهبری/ میرزاده و نجفی پاسخگوی نمایندگان مجلس
جامعه علمی و دانشگاهی کشور در هفته گذشته و پس از ابلاغ سیاست‌های مقام معظم رهبری در زمینه علم و فناوری عزم خود را برای اجرای این سیاست‌ها جزم کرده و در این رابطه برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای را آغاز کردند.

به گزارش  “دانشجو آزاد”، هفته گذشته جامعه علمی و دانشگاهی کشور عزم خود را برای اجرای سیاست‌های مقام معظم رهبری در زمینه علم و فناوری جزم کرده و در این رابطه برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای را آغاز کردند.

در روز ۲۹ شهریورماه دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی سیاست‌های کلی «علم و فناوری» را که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده است، ابلاغ کردند.

متن سیاست‌های کلی علم و فناوری به رؤسای قوای سه‌گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شده است.

در این زمینه وزارت علوم، دانشگاه‌های بزرگ کشور، دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام نور، معاونت علمی ریاست جمهوری برنامه‌ریزی‌هایی را در دستور کار خود قرار دادند.

* حضور نجفی و میرزاده در کمیسیون آموزش مجلس

حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد با حضور در مجلس پیرامون افزایش ظرفیت تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ آزاد پاسخ داد.

همچنین محمدعلی نجفی نیز روز سه شنبه در کمیسیون آموزش حضور یافته و برنامه راهبردی برای وزارت علوم ارائه داد.

* استقبال از خانواده شهید رضا سلمانی کردآبادی

مراسم استقبال از خانواده شهید رضا سلمانی کردآبادی، شهید گمنام تازه شناسایی شده دانشگاه امیرکبیر، روز دوشنبه ۳۱ شهریورماه پس از نماز ظهر و عصر در این دانشگاه برگزار می‌شود.

* انتصابات دانشگاه آزاد

محمود فتوحی فیروز آباد سرپرست دانشگاه صنعتی شریف در حکمی حسین صامتی را به مدت دو سال به عنوان رئیس دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف منصوب کرد.

مسعود شفیعی سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی دبیران کمیته علمی و پشتیبانی ششمین جشنواره ملی علمی کاربردی را منصوب کرد.

پیمان صالحی، معاون پژوهش و فناوری به عنوان دبیر کمیته علمی ششمین جشنواره ملی علمی- کاربردی انتخاب شد.

همچنین در حکم دیگری از سوی سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی، وحید افشین مهر معاون اداری، مالی و مدیریت منابع این دانشگاه به عنوان دبیر کمیته پشتیبانی ششمین جشنواره ملی علمی –کاربردی انتخاب شد.

* دو تبصره به مصوبات جایزه مصطفی(ص) اضافه شد

حسن ظهور عضو شورای سیاست‌گذاری جایزه مصطفی (ص) در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: در جلسه صبح امروز شورای سیاست‌گذاری جایزه مصطفی(ص) که با حضور سعید سهراب‌پور رئیس کمیسیون معین و شورای عالی جایزه مصطفی(ص)، صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس، آریایی نژاد نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی، ولایی نماینده فرهنگستان علوم پزشکی و خاوری پور نماینده وزارت علوم خارجه برگزار شد، دو تبصره به مصوبات قبلی اضافه شد که بر این اساس جایزه مصطفی(ص) دامنه وسیع‌تری را شامل می‌شود.

وی افزود: در قسمت نانو، بایو و آی‌تی پیش از این قرار بود تنها کسانی که تبعیت کشورهای اسلامی دارند در دامنه ارائه جایزه قرار بگیرند که با اضافه شدن یک تبصره اگر فردی مسلمان باشد و تبعیت هم نداشته باشد شامل این دامنه می‌شود.

ظهور گفت: همچنین در بخش عمومی نیز بخش علوم انسانی و علوم اجتماعی هم به بخش علوم و فناوری اضافه شد.

عضو شورای سیاست‌گذاری جایزه مصطفی (ص) ادامه داد: در بخش داوری نیز ۷ نفر داور هستند که تاکید براین است ۳ نفر خارجی باشند و ۴ نفر ایرانی که مقیم ایران نیستند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi