پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:00:28 - دوشنبه 19 مرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آخرین اقدامات انجام شده پروژه های در حال ساخت
رئیس واحد بافت از آخرین اقدامات انجام شده در خصوص پروژه های در حال ساخت،اقدامات فرهنگی ماندگار وتوسعه تحصیلات تکمیلی این واحد دانشگاهی سخن گفت و افزود: تقویت واحد‌های دانشگاهی با تصویب رشته‌های تحصیلی را باید توسعه‌ای پایدار مبنی بر کیفیت در دانشگاه آزاد اسلامی دانست.

به گزارش “دانشجو آزاد“؛ رئیس واحد بافت از آخرین اقدامات انجام شده در خصوص  پروژه های در حال ساخت،اقدامات فرهنگی ماندگار وتوسعه تحصیلات تکمیلی این واحد دانشگاهی سخن گفت و افزود: تقویت واحد‌های دانشگاهی با تصویب رشته‌های تحصیلی را باید  توسعه‌ای پایدار مبنی بر کیفیت در دانشگاه آزاد اسلامی دانست.
رئیس واحد بافت در گفتگو با روابط عمومی این دانشگاه در خصوص  پروژه های در حال ساخت این واحد دانشگاهی بیان کرد::از ابتدای سال ۹۲ فعالیت مجدد ساخت و ساز ساختمان اداری آغاز گردیده که امیدواریم این پروژه که با زیربنای نزدیک به ۲۰۰۰متر مربع و در ۴ طبقه در حال اجراست در صورت تامین اعتبار ازسوی بانک ملی که مراحل اخذ وام آن در حال اقدام است ،دردهه فجر امسال به بهره برداری برسد تا در فضایی مناسبتر پذیرای مراجعه کنندگان عزیز و ارائه دهنده خدمتی شایسته تر به آنان باشیم.
دکترخراسانی پاریزی خاطرنشان کرد: تا اینجای کار با هزینه پانزده میایارد ریال پیشرفت فیزیکی حدود ۷۰ درصد را شاهد بوده ایم که در صورت افتتاح ، ساختمان اداری کنونی را به توسعه تحصیلات تکمیلی اختصاص خواهیم داد.البته همزمان با ساخت این بنا،اقدامات عمرانی دیگری نظیر آسفالت و محوطه سازی واحد ،احداث و جداسازی پارکینگ اساتید و کارکنان،تسطیح ،شن ریزی و موزائیک پیاده رو خیابان دانشگاه حدفاصل مهمانسرا تا سردر دانشگاه واقدامات دیگر نیز صورت گرفته است.
رئیس واحد بافت به اقدامات انجام گرفته در راستای کاهش وابستگی به شهریه و تحقق تامین ۱۶درصد بودجه ازمحل درامدهای غیرشهریه اشاره کرد و بیان داشت:واحد بافت در راستای سیاستها و دیدگاههای علمی و کارآمد مدیریت عالیه دانشگاه آزاد اسلامی ،فعالیتهای خود را در همه عرصه های مورد نظر باجدیت  پیگیری میکند.ازجمله درخصوص کسب درآمد از منابع غیر شهریه و راه اندازی شرکتهای دانش بنیان ،جلسات متعدد هیئت رئیسه ،شورای پژوهشی و گروههای تخصصی برگزار شده است که امیدواریم در آینده ای نزدیک با کارهای خوبی که در حال انجام است و توجه ویژه به مرکز رشد و فناوری که در دانشگاه در حال فعالیت است،به نتیجه مطلوبی برسیم.
وی در خصوص کسب در آمد از دیگر منابع افزود: در راستای درآمدزایی  و با هدف کاهش وابستگی از درآمدهای شهریه، در سال جاری آغاز برداشت از گلستانهای محمدی را در سطح سه هکتارشاهد بودیم که تسطیح و آماده سازی ۵هکتار دیگر از این اراضی انجام شده که با آغاز فصل کاشت،این مهم انجام خواهد شد. 
دکترخراسانی پاریزی ادامه داد:همچنین با نامه نگاری به همه ادارات شهرستانهای بافت ، رابر و ارزوئیه برای برگزاری آموزشهای ضمن خدمت کارکنان ادارات و اجرای طرحهای پژوهشی مورد نیاز  این ادارات اعلام آمادگی نموده است که در این راستا با شهرداریهای بزنجان و ارزوئیه و مرکز آموزش و فنی حرفه ای  بافت ویکی ازآموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد قرارداد مشترک منعقد شده است.
رئیس واحد بافت به ساخت کارگاههای بتن،مدار فرمان و ماشین الکتریکی با اعتباری بالغ بر یک و نیم میلیارد ریال در راستای درآمدزایی اشاره کرد و افزود: کارگاه تکنولوژی بتن با دارا بودن قابلیت تعیین درصد اختلاط مصالح،بدست آوردن یک مقاومت خاص  بتن و چندین قابلیت منحصر بفرد دیگر میتواند جوابگوی نیاز کارگاهها و شرکتهای فعال در زمینه ساخت وسازدر سطح منطقه و شهرستان باشد.
وی به تغییر کاربری سلف سرویس در راستای درآمدزایی اشاره کردوافزود: با توجه به راه اندازی سلف سرویس محدود دانشجویان در فضایی نزدیکتر به مکانهای آموزشی و با کسب مجوز های لازم براساس طرحهای توجیهی و جداسازی کامل محوطه آن از فضای دانشگاه ،مراحل پایانی این طرح و واگذاری به بخش خصوصی در حال انجام است.
رئیس واحد بافت همچنین در خصوص تبدیل خوابگاه دانشجویی به مهمانسرای جهانگردی در راستای درآمدزایی توضیح داد:با بومی شدن دانشگاه و عدم استقبال دانشجویان از خوابگاه ، عدم نیاز به خوابگاه فاطمیه واحدبافت با این گستردگی کاملا محرز بود.برهمین اساس در تلاش هستیم از ظرفیت گردشگری بالای شهر بافت استفاده کرده و با انتقال خوابگاه به مکانی کوچکتر و البته مناسب حال دانشجویان،خوابگاه فاطمیه را با کسب مجوزهای لازم به مهمانسرای گردشگری تبدیل کنیم که مراحل این کار نیز در حال انجام است.
دکترخراسانی پاریزی از اقدامات فرهنگی ماندگار گفت و توضیح داد: تدفین و حضور شهیدان در دانشگاه یک تذکر برای انسانهاست و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت برای حفظ استقلال کشور می‌باشد. یکی از مهمترین فواید حضورشهدادربین دانشجویان بوجود آمدنیک فضای روحانی و معنوی است که در همین راستا پیگیریهای لازم را برای دفن شهدای گمنام در دانشگاه انجام داده ایم که امیدواریم با انجام آن مهمترین اقدام فرهنگی واحد بافت به ثمر بنشیند.همچنین انتشار کتاب تاریخچه واحد بافت با نام الماسی بر بام کویر اقدام دیگری است که بزودی شاهد آن خواهیم بود.
وی تلاش برای توسعه این واحد دانشگاهی در مقاطع تحصیلات تکمیلی را از اهداف مهم برشمرد و افزود : با اضافه شدن دکتری تخصصی علوم سیاسی و کارشناسی ارشد رشته های ریاضی گرایش ریاضی  فیزیک و مهندسی منابع طبیعی گرایش آبخیزداری تعداد رشته های تحصیلات تکمیلی این واحد دانشگاهی به ۱۱ رشته افزایش پیدا کرده است.
رئیس واحد بافت افزود: رشته دکتری علوم سیاسی این واحد دانشگاهی به عنوان یکی از معدود رشته محل های دانشگاه آزاد اسلامی توانست مجوز وزارت علوم را دریافت کند که این نشان از پتانسیل واحد بافت در توسعه تحصیلات تکمیلی دارد.
دکتر خراسانی پاریزی ازعزم جدی واحد برای توسعه تحصیلات تکمیلی سخن گفت و افزود :با تشکیل بموقع پرونده رشته ها و گذر از مراحل استانی و سازمان مرکزی ،این پرونده هابه وزارت علوم رسیده اند که با با توجه به پتانسیل مناسب واحد بافت و تصویب تعدادی از آنها شاهد جهش خوبی در تعداد رشته های واحد خواهیم بود.
رئیس واحد بافت در پایان با اشاره به نقش دانشگاه آزاد اسلامی در نظام آموزش عالی کشور گفت: شرایط جدید دانشگاه‌ها در تحصیلات تکمیلی و ظرفیت سازی قانونی برای تصویب رشته‌های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی وهدف‌گذاری مدیریت عالیه دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه  نمونه ای از اجرای عدالت آموزشی  در نظام آموزش عالی کشور است است همچنین تقویت واحد‌های دانشگاهی با تصویب رشته‌های تحصیلی را باید  توسعه‌ای پایدار مبنی بر کیفیت در دانشگاه آزاد اسلامی دانست.

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi